آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, دسته‌بندی نشده

دکتر وحید قاسمی: وبینار اصلاح نژاد زنبور عسل برای مقاومت در برابر کنه واروا 26 بهمن ماه برگزار می‌شود

دکتر وحید قاسمی استادیار بخش زنبورعسل دانشگاه تهران به خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش زنبور عسل گروه علوم دامی دانشگاه تهران و انجمن علوم دامی ایران 26 بهمن ماه وبیناری تخصصی و کاربردی با حضور رندی‌الیور زنبوردار مجرب و سرشناس کالیفرنیای آمریکا درخصوص اصلاح نژاد زنبور عسل برای مقاومت در برابر کنه‌واروا برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد؛ رندی الیور (Randy oliver) از زنبورداران پیشکسوت کالیفرنیا است که حدود شش دهه پیشینه زنبورداری حرفه‌ای دارد و به عنوان یک پژوهشگر فعالیت‌های تحقیقاتی او مورد استناد کارشناسان و محققان سراسر جهان است. وی سالانه دوره‌های آموزشی گوناگون برای زنبورداران حرفه‌ای کشورهای مختلف برگزار می‌کند.

رندی الیور از سال 1993 که کنه واروا به کالیفرنیا رسید بر روی کنترل این آفات متمرکز شد و اکنون اغلب پژوهش‌های او پیرامون این انگل است.

دکتر قاسمی تصریح کرد: پس از صحبت‌های آقای رندی الیور و ترجمه آن یک پنل تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان داخلی داریم که هرکدام به فراخور نظرات تخصصی خود را اعلام خواهند کرد.

دکتر قاسمی بیان داشت: صحبت‌های رندی الیور بر مبنای فعالیت‌های تحقیقی در زنبورستان است و برای زنبورداران به ویژه پرورش‌دهندگان ملکه کاربردی و عملیاتی است که می‌توانند در زنبورستان ازآن بهره بگیرند.

وی درخصوص نحوه ثبت نام گفت: علاقمندان به حضور در این وبینار می‌توانند از طریق لینک وبینار که در پوستر موجود است وارد سایت ایسمینار شده و اطلاعات خود را وارد و با پرداخت مبلغ ثبت نام کنند. پس از اتمام فرآیند ثبت نام، کد ورود برایشان پیامک می‌شود. 26 بهمن ماه ساعت 18 می‌توانند با این کد وارد و وبینار را مشاهده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مبالغ که بابت ثبت نام این وبینار پرداخت می‌شود برای تجهیز آزمایشگاه زنبور عسل دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران هزینه خواهد شد که در واقع سرمایه گذاری زنبورداران برای پژوهش‌های آینده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید