آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

آغاز فعالیت نخستین مزرعه نوآور بهره‌ور در البرز

نخستین مزرعه نوآور بهره‌ور در استان البرز با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در شهرستان نظرآباد به بهره‌برداری رسید. این مزرعه به منظور شتاب‌دهی و نوآوری در بخش کشاورزی کشور با مشارکت مردم در شهرستان نظرآباد فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان تات در این حاشیه این مراسم با اشاره به این که مزارع نوآور در راستای افزایش بهره‌وری و دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی ایجاد می‌شوند، گفت: سال گذشته ۴۶ مزرعه نوآور در حوزه آموزش و ترویج راه‌اندازی شد و امسال قرار است این تعداد به ۱۵۰ مورد برسد.

آغاز فعالیت نخستین مزرعه نوآور بهره‌ور در البرز

مجتبی خیام‌نکویی گفت: مزارع نوآور بهره‌ور در راستای سیاست ایجاد امنیت غذایی و تولید پایدار محصولات کشاورزی از سال گذشته در دستور کار معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است این مزارع می‌توانند یکی از نقاط ارتباطی پژوهشگران با کشاورزان و تولیدکنندگان باشند.

وی افزود: هدف از ایجاد این مزارع؛ شناسایی، سازماندهی و ایجاد شبکه کشاورزان نوآور بهره‌ور ایران، توانمندسازی و توسعه ظرفیت‌های کشاورزان نوآور بهره‌ور، ایجاد ارتباطات سازمان یافته و هدفمند میان شبکه کشاورزان نوآور بهره‌ور با مـوسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، دهکده‌های نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در بین کشاورزان پیرامونی؛ هدایت و تسهیل دسترسی کشاورزان نوآور بهره‌ور به برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای دولتی و غیردولتی است.

به گزارش  زنبورداران پیشرو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، بهره‌گیری از مزرعه برای تسریع در فرآیند جذب، بومی‌سازی و ترویج دانش و فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و توسعه شبکه تحقیقات و نوآوری مزرعه‌ای و افزایش بهره‌وری و تحکیم امنیت غذایی را از دیگر دستاوردهای ایجاد مزارع نوآور عنوان کرد..

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید