آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, مقالات نشریه

پرداخت ۲۵۰ همت تسهیلات کلان و خرد به بخش کشاورزی در سال جاری

پرداخت ۲۵۰ همت تسهیلات کلان و خرد به بخش کشاورزی در سال جاری

سرپرست بانک کشاورزی خبر داد:

پرداخت ۲۵۰ همت تسهیلات کلان و خرد به بخش کشاورزی در سال جاری

 

سرپرست بانک کشاورزی گفت: امسال ۲۵۰ همت تسهیلات برای بخش کشاورزی در غالب اعتبارات کلان و خرد به ویژه معیشت روستاها، کسب و کارهای کوچک خانگی و اشتغال زنان روستایی در نظر گرفته ایم.

وهب متقی نیا در نشست خبری خود در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (اگروفود) به مناسبت نود یکمین سالروز تاسیس این بانک در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۲۱۰ همت تسهیلات پرداخت شد که این میزان تسهیلات در حدود ۶۰ همت تسهیلات تکلیفی بود و تکالیف مختلفی طبق قانون بودجه و مرتبط با تامین نهاده‌های بخش کشاورزی توسط این بانک انجام شد که حدود ۹۰ درصد تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی پرداخت شد.

سرپرست بانک کشاورزی اظهار داشت: تقریبا بانک کشاورزی نیمی از تسهیلاتی که به بخش کشاورزی را به تنهایی پرداخت کرده است. وی تصریح کرد: سال گذشته مشکلاتی با توجه به آزادسازی نرخ ارز که چند سال گذشته اتفاق افتاد، داشتیم که در این بانک یک ناترازی وجود داشت که در دولت سیزدهم مدیریت شد و بیش از ۴۰ درصد ناترازی حل شده است.پرداخت ۲۵۰ همت تسهیلات کلان و خرد به بخش کشاورزی در سال جاری

متقی نیا افزود: امسال نیز با توجه به کمکی که دولت سیزدهم در ارتقای بخش کشاورزی کشور و بهبود وضعیت کشاورزی داشت بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل خرید تضمینی گندم معرفی شد به طوری که با کمک‌های شخض معاون اول رییس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها موفق شدیم که اواخر هفته گذشته در مرحله دوم ۲۸ همت پول گندمکاران را پرداخت کنیم که به انضمام مرحله اول که دو همت بود، در مجموع ۳۰ همت مطالبات گندمکاران توسط این بانک پرداخت شد و مبالغ دیگر نیز به تدریج پرداخت می‌شود.

 

رشد ۲ برابری پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی در سال جاری

سرپرست بانک کشاورزی درباره هدفگداری بانک کشاوری در سالجاری گفت: با توجه به دستاوردهای خوبی که دولت سیزدهم در بحث پرداخت تسهیلات و تامین مالی بخش کشاورزی داشته است از ابتدای دولت تاکنون تقریبا تسهیلات در این بخش دو برابر رشد داشته است و واریز خرید تضمینی گندم به همین صورت خوب انجام شده است.

 

وی افزود: از ابتدای دولت در کمترین زمان ممکن دولت به تعهدات خود عمل کرده است امسال پرداخت ۲۵۰ همت تسهیلات در بخش کشاورزی به ویژه در بخش اعتبارات خرد داریم که به معیشت روستا، کسب و کارهای کوچک خانگی و اشتغال زنان روستایی تعلق می‌گیرد تا بتوانیم ظرفیت‌هایی که در روستاها موجود است را حفظ وارتقا دهیم.

 

پرداخت ۴.۲ همت تسهیلات به صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال جاری

متقی نیا اظهارداشت: در حوزه مشتریان بزرگ، مجموعه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از برنامه‌های ویژه بانک کشاورزی است به طوری که سال گذشته ۲۷ هزار واحد به ارزش ۳۲ همت واحدهای صنایع تبدیلی تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال نیز یک هزارو ۲۰۰ واحد به ارزش ۴.۲ همت تسهیلات پرداخت شد که این مهم جز برنامه‌های ویژه این بانک است زیرا معتقدیم مگاپروژه‌ها و مجموعه‌های بزرگ می‌توانند نقش مهمی در پشبرد اهداف بخش کشاورزی داشته باشند.

متقی نیا گفت: در بحث پرداخت تسهیلات تکلیفی، پول گندمکاران به موقع پرداخت شد البته اعتبار این حوزه باید از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین شود و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در کمترین زمان پرداخت را انجام خواهد داد همانگونه که ۲۸ همت در ۱.۵ روز به حساب کشاورزان پرداخت شده است.

سرپرست بانک کشاورزی با اشاره به زیرساخت‌های خوب بانک کشاورزی در پرداخت سریع مطالبات کشاورزان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ همت تسهیلات برای خرید تضمینی گندم داشتیم که به سرعت انجام شد.

وی ادامه داد: توجه به سیاست‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی از اولویت‌های بانک کشاورزی است زیرا موظفیم به نحوی عمل کنیم که تورم ایجاد نشود، خلق پول را مدیریت کنیم و انظباط مالی داشته باشیم. متقی نیا افزود: امسال برنامه رفع ناترازی بانک کشاورزی در دستور کار است.

 

ارائه تسهیلات خرد به شکل آسان توسط بانکداری الکترونیک

وی گفت: در حوزه بانکداری الکترونیک نیز اتفاقات خوبی رخ داده، سامانه آسان که پرداخت تسهیلات غیرحضوری را برعهده دارد به طوری که در بحث اعتبارات خرد برای اینکه هر مشتری بتواند بدون مراجعه به بانک تسهیلات خود را در بستر الکترونیک دریافت کند.

متقی نیا اظهارداشت: سامانه باران برای افتتاح حساب غیرحضوری است و سامانه پالیز نیز ظرفیتی برای مدیریت زنجیره ارزش است که رونمایی شده است و امیدواریم بتوانیم تسهیلات را در این سامانه با استفاده از ظرفیت کنشگران و زنجیره‌ها انجام بدهیم.

سرپرست بانک کشاورزی تصریح کرد: در حزوه کشاورزی هر قراردادی با توجه به تقاضایی که داشتیم و پذیرشی که از سوی صندوق توسعه ملی بوده همه را منعقد کردیم به طوری که ۵ تا ۶ همت تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی به صورت ریالی پرداخت شده است و برای تسهیلات ارزی تقاضای کمی داریم.

متقی نیا افزود: تاکنون ۱۰۰ درصد تکالیف همچون وام ازدواج و غیره انجام شده و برای برخی حوزه‌ها که تا خردادماه امسال اجازه جذب داریم جز تکالیف ما است تقریبا برخی حوزه‌ها که به موقع نرسیدیم ۸۵ تا ۹۰ درصد انجام شده که تا پایان خردادماه جذب خواهد شد.

به گزارش  زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (اگروفود ۲۰۲۴) با مشارکت ۸۰۰ شرکت داخلی و ۱۳۶ مشارکت کننده خارجی از کشورهای اتریش، اسپانیا، ترکیه، چین، ایتالیا، آلمان، دانمارک و هند ۱۹ تا ۲۲ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است..

دیدگاهتان را بنویسید