آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, مقالات, مقالات نشریه

برای سفری باورنکردنی به دنیای عسل در سال 2023 ویتنام آماده شوید

برای سفری باورنکردنی به دنیای عسل در سال 2023 ویتنام آماده شوید

5 تا 10 نوامبر 2023 برابر با 14 تا 19 آبان 1402 گردهمایی علمی زنبورداران ویتنام برگزار می‌شود.

تجربه‌ای فراگیر در دنیای پر جنب و جوش عسل و زنبورهای جنگلی آسیایی. این رویداد بسیار مورد انتظار و علاقه، شکارچیان عسل، تولیدکنندگان، حامیان، حافظان محیط زیست، محققان و علاقه مندان از سراسر جهان است و همه گرد هم می‌آیند تا به دنیای جذاب و متنوع عسل جنگلی آسیایی و زنبورهای بومی آسیایی ویتنام می‌پردازند.

مادو دنیا یک گردهمایی چهارساله از تولیدکنندگان عسل جنگلی آسیایی، دانشمندان، بازیگران بخش خصوصی، شرکای دولتی، حامیان و علاقه مندان زنبورداری است. این بزرگترین و تنها گردهمایی منطقه ای است که به طور خاص بر روی عسل جنگلی جنوب و جنوب شرق آسیا متمرکز است. اصطلاح “Madhu Duniya” به معنای “دنیای عسل” است و از ترکیب کلمه سانسکریت(madhu)عسل و کلمه فارسی (duniya) جهان به وجود آمده است.

مادوهو دونیا امسال همراه با بازدید میدانی از پارک ملی U Minh Ha در شهر هوشی مین برگزار می‌شود.

مادهو دنیا از زمان تأسیس در سال 2007 به عنوان یک رخداد برای ذینفعان مختلف برای بحث در مورد روندهای رو به رشد، چالش‌ها و فرصت‌ها پیرامون موضوع عسل جنگلی و زنبورهای بومی آسیایی بوده است.

مادوهو دونیا دانش و خرد برداشت‌کنندگان محلی را برجسته می‌کند و از مشارکت کارشناسان زنبورداری از پایگاه وسیعی از گروه‌های عسل بومی و محلی حمایت می‌کند. مادهو دنیا عسل جنگلی را برای درآمدهای روستایی، کمک کننده به حفاظت از جنگل و یک محصول طبیعی مهم برای سلامت انسان در آسیا و سراسر جهان شناخته می‌شود.

هدف بلندمدت مادو دنیا افزایش دانش، ظرفیت و ارتباط شکارچیان عسل جنگلی و زنبورداران بومی در آسیا به منظور بهبود معیشت جامعه و مزایای حفاظت از جنگل است. همچنین فراهم کردن مکانی برای تبادل نظر و تجربیات بین ذینفعان زنبورهای بومی آسیایی در جهت بهبود زنجیره‌های ارزش، گسترش تحقیقات و حمایت از شبکه، زنبورداران است.

این رخداد توسط انجمن (NTFP-EP) ویتنام سازماندهی و برگزار می‌شود که یکی از اهدافش حفاظت از جنگل از طریق مدیریت جنگل، برداشت پایدار و با تاکید بر فرهنگ و بهبود معیشت مردمان بومی است.

این انجمن (NTFP-EP) متشکل از 25 تشکل و 100 سازمان غیر دولتی است که جوامع جنگل محور هستند تا ظرفیت خود را در مدیریت پایدار منابع طبیعی تقویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید