سامانههای جدید بانک کشاورزی در حاشیه نهمین نمایشگاه تراکنش ایران رونمایی شد. امروز در حاشیه نهمین نمایشگاه تراکنش ایران در محل سالن حجاب و با حضور معاونان بانک کشاورزی، سامانههای جدید بانک کشاورزی رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از فارس؛ در این مراسم اپلیکیشن باران، آسان و همچنین چک دیجیتال، سفته الکترونیکی و سامانه وثیقه الکترونیکی رونمایی و معرفی شد. در این مراسم حسین امین زاده معاون فناوری بانک کشاورزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا امنیت لازم برای اپلیکیشنها و نرمافزارهای بانکی در نظر گرفته شده است، گفت: در زمینه امنیت بسیار با دقت و حساسیت رفتار میکنیم و امنیت شبکه و نرمافزارها همواره مورد توجه ماست و هیچ برنامه دیجیتالی و یا اپلیکیشن بدون آزمون دقیق امنیتی امکان انتشار عمومی پیدا نمیکند.
امینزاده این را هم گفت: بانک کشاورزی در حوزه تحول دیجیتال در بخش خرد و کلان ماموریتهای زیادی دارد، از جمله در زمینه کسب و کارها و پلتفرم زنجیره تامین فعالیت میکند و برای تامین مالی کسب و کارهای کشاورزی خدمات الکترونیکی ارائه میکند.
معاون فناوری بانک کشاورزی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان نفوذ و هک در نرمافزارهای بانک وجود دارد، گفت: نرمافزارهای بانک مدام از نظر امنیتی آزمون میشوند و حفرههای امنیتی مرتب رصد میشود. از جمله میتوان به omni chanel یا کانالهای امن اشاره کرد و اپلیکیشنها مستقل از نرمافزار بانک است، اما با آن هماهنگ میشود.
معاون بانک مرکزی همچنین گفت: برای استفاده از اپلیکیشنهای مختلف بانک یک بار احراز هویت انجام میشود و در حال حاضر بیش از 50 نوع خدمات مختلف بانکی به روش دیجیتالی و الکترونیکی به مردم و مشتریان ارائه میشود.
در این مراسم محبوبه دولتی رئیس اداره شرکتهای دولتی بانک کشاورزی در مورد نقش این بانک در طرح کشت قراردادی گفت: بانک کشاورزی به عنوان رکن ضامن در کشت قراردادی فعالیت میکند و کشاورزان که در قالب کشت قراردادی ابتدا نهادههای تولید مانند کود و سم را از دولت تحویل میگیرند و پس از آنکه محصول گندم را به نرخ تضمینی به دولت ارائه کردند، با دولت تسویه میکنند و بانک در این میان نقش رکن ضامن را برعهده دارد که محصول به موقع تحویل داده شود و پول محصول به موقع به کشاورز پرداخت شود.
همچنین صادق نوری معاون توسعه کسب و کارهای بانک کشاوزری گفت: در راستای اجرای تحول دیجیتال در بانک کشاورزی 27 پروژه در دستورکار قرار گرفته است. پروژههایی که منابع بانک و منابع دولت اهرم میشود و در قالب پلتفرمهای مختلف مانند پالیز به کشاورزان پرداخت میشود.
نوری همچنین گفت: 10 پروژه در زمینه دیجیتال اجرا کردیم و در سال جاری 30 هزار فقره تسهیلات به شکل غیرحضوری در قالب نرمافزارها و همچنین در قالب وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده است و پرداخت غیرحضوری تسهیلات دو برابر افزایش پیدا کرده و 70 درصد تسهیلات به شکل غیرحضوری پرداخت میشود.
در این همایش سفته دیجیتال رونمایی شد که این سفته دیجیتال شامل صدور، ثبت، ضمانت، ظهرنویسی (انتقال) تسویه و تسویه تدریجی رونمایی شد. همچنین در قالب سفته دیجیتال احراز هویت طرفیت انجام میشود و همچنین امکان لغو سفتههای باز، ردیابی سفتهها، استعلام، اطلاعرسانی و امکان مشاهده مهر دیجیتال وجود دارد.
همچنین چک دیجیتال نیز در این مراسم رونمایی شد و در این مراسم اعلام شد در 6 ماه گذشته 27 هزار فقره تسهیلات به شکل غیرحضوری و به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان در بانک کشاورزی پرداخت شده است.
حاتمی کارشناس دیگر بانک کشاورزی در جریان رونمایی از سامانه آسان، اعلام کرد: تحول دیجیتال و دریافت پرداختهای غیرحضوری در مسیر تحول بانک انجام میشود و صد درصد زیرساختها در بانک کشاورزی به صورت سامانهای پیادهسازی شده است.
همچنین نانکلی دیگر کارشناس بانک کشاورزی در رونمایی از اپلیکیشن باران گفت: با وجود اینکه 6 ماه از رونمایی این اپلیکیشن میگذرد، روزانه هزار درخواست به اپلیکیشن میآید و تاکنون 700 افتتاح حساب و صدور کارت بانکی و ارسال به آدرس مشتریان انجام شده است.
در این مراسم اپلیکیشنهای پالیز، باران، چک الکترونیک، سفته اپلیکیشن، سامانه آسان در زمینه تسهیلات غیرحضوری در حضور کارشناسان رونمایی شد. همچنین اعلام شد وامهای ازدواج و فرزندآوری از طریق سامانه آسان پرداخت میشود.
همچنین امینزاده معاون فناوری بانک کشاورزی در رونمایی سوپر اپلیکیشن باران گفت: سه خدمت جدید به صورت الکترونیکی ارائه میشود و قرار است به زودی نرم افزار اینترنت بانک کشاورزی از طریق این اپلیکیشن به مشتریان ارائه شود.
به گفته وی؛ در مدت 6 ماه گذشته تاکنون 40 هزار نصب اپلیکیشن باران توسط مشتریان داشتهایم و قرار است به زودی از طریق نرم افزار بازار ارائه شود که در آن صورت تعداد نصب اپلیکیشن به شدت افزایش مییابد.
همچنین دانشفر دیگر کارشناس بانک کشاورزی گفت: در حال حاضر 1700 شعبه با 15 هزار کارمند به ارائه خدمات به 30 میلیون مشتری میپردازند و دیجیتالی کردن خدمات یک الزام است و به زودی عمده خدمات بانک به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه میشود…