آخرین خبرها, اعلانات مهم, مقالات, مقالات نشریه

پیش بینی بازار جهانی عسل با 5 درصد رشد تا سال 2028

عسل

تا سال 2028 بزرگی بازار عسل به 2/12 میلیارد دلار خواهد رسید

گروه تحقیقات، مشاوره و تحلیل بازار بین المللی IMARC گروه مشاور پیشرو در زمینه استراتژی مدیریت و تحقیقات بازار در سراسر جهان است. این گروه با مشتریان در همه بخش‌ها و مناطق همکاری می‌کند تا فرصت‌ها و ارزشمندترین آنها را شناسایی و چالش‌های مهم را معرفی و کسب‌وکارها را متحول کند.
محصول اطلاعاتی IMARC شامل تحولات عمده بازار، دانش علمی، اقتصادی و تکنولوژیکی برای رهبران تجاری در تمام صنایع بزرگ است. این گروه ترکیبی منحصربه‌فرد از قابلیت‌های تحقیقاتی و مشاوره، دسترسی جغرافیایی، و تخصص در حوزه‌های مختلف را ترکیب کرده که در نوع خود بهترین گزارش‌ها را به مخاطبان ارائه می‌کند. البته تمامی این گزارش‌ها پولی و به سفارش تهیه می‌شود.
رویکرد اختصاصی IMARC بینش غیرقابل درک از پویایی شرکت‌ها و بازارها را با همکاری نزدیک در تمام سطوح سازمان مشتری ترکیب می‌شود و تضمین می‌کند که مشتریان به مزیت رقابتی بی نظیری دست می‌یابند. این گزارش‌های مالی و اقتصادی سازمان‌های ماهرتری ایجاد می‌کنند و نتایج پایدار را تضمین می‌کنند.

عسل
بازار عسل: روندهای جهانی صنعت، سهم، اندازه، رشد، فرصت و پیش بینی 2023-2028

مروری بر بازار جهانی عسل:
برابر این گزارش اندازه بازار جهانی عسل در سال 2022 به 8.9 میلیارد دلار آمریکا رسید. با نگاه به آینده، گروه IMARC انتظار دارد که بازار تا سال 2028 به 12.2 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد (CAGR) 5.3 درصد در طول سال‌های 2023-2028 را نشان دهد. افزایش تقاضا برای شیرین‌کننده‌های طبیعی، استفاده سریع از محصول در کاربردهای دارویی متعدد و افزایش تقاضا برای انواع عسل‌های تخصصی دارویی، برخی از عوامل کلیدی بازار برای افزایش تقاضا را نشان می‌دهد.
عسل یک ماده شیرین‌کننده آلی طبیعی است که توسط زنبورها از طریق جمع آوری شهد گل‌ها یا ترشحات گیاهان تولید می‌شود. فرآیند عسل‌سازی با جمع‌آوری شهد آغاز می‌شود که سپس توسط آنزیم‌های موجود در معده زنبور عسل تجزیه می‌شود، به سلول‌های لانه زنبور منتقل می‌شود و از طریق تبخیر با استفاده از بال‌های زنبورها خشک می‌شود و در نتیجه محصول نهایی غلیظ و شربتی به دست می‌آید. قوام، عطر، طعم و رنگ عسل بر اساس نوع گل یا گیاهی که شهد از آن جمع آوری شده متفاوت است، عسل با رنگ روشن تر طعم ملایم تری دارد، در حالی که عسل تیره تر معمولا غنی تر و خوش طعم تر است. عسل برای قرن‌ها یک محصول غذایی با ارزش بوده و به عنوان یک شیرین کننده طبیعی به شمار می‌رفته و به دلیل خواص دارویی آن جایگاه خاصی دارد.
این ماده در طیف گسترده‌ای از کاربردها مانند غذایی، نوشیدنی‌ها به عنوان یک شیرین کننده و طعم دهنده طبیعی، دارویی برای درمان زخم ها، گلودرد و مشکلات گوارشی و کاربردهای آرایشی برای خواص مرطوب کنندگی و ضد پیری آن استفاده می‌شود. عسل همچنین دارای چندین مزیت نسبت به سایر شیرین کننده‌ها از جمله ارزش غذایی بالاتر، شاخص گلیسمی پایین، ترکیب طبیعی بدون مواد نگهدارنده، ماندگاری طولانی و خواص ضد باکتریایی است.
روند بازار عسل:
بازار جهانی در درجه اول با افزایش قابل توجه تقاضا برای شیرین کننده‌های طبیعی هدایت می‌شود. این را می‌توان به آگاهی گسترده در مورد اثرات نامطلوب شیرین کننده‌های مصنوعی بر سلامت انسان نسبت داد. در همین راستا، روند نوظهور مصرف محصولات طبیعی و ارگانیک به دلیل خلوص و منشاء طبیعی، باعث محبوبیت روزافزون عسل ارگانیک شده است. علاوه بر این، استفاده سریع از محصول در کاربردهای دارویی متعدد، فرصت‌های رشد سودآوری را در بازار ایجاد می‌کند. علاوه بر این، افزایش استفاده از عسل در تولید مواد غذایی و نوشیدنی‌های متعدد نیز انگیزه ای برای رشد بازار ایجاد می‌کند. این بازار بیشتر با پذیرش فزاینده عسل به عنوان یک عنصر ضروری در فرمولاسیون محصولات مراقبت از پوست هدایت می‌شود. علاوه بر این، گسترش صنعت زنبورداری نیز به عنوان یک عامل محرک رشد قابل توجه برای بازار عمل می‌کند. علاوه بر این، افزایش تقاضا برای انواع عسل ویژه به دلیل افزایش مصرف غذاهای ویژه، چشم انداز مثبتی را برای بازار ایجاد می‌کند. علاوه بر این، دسترسی آسان محصول در کانال‌های خرده‌فروشی سازمان‌یافته آنلاین و آفلاین منجر به فروش بالاتر محصول در سراسر جهان می‌شود. برخی دیگر از عوامل موثر در بازار عبارتند از شهرنشینی سریع، رشد قابل توجه صنعت غذا و نوشیدنی، افزایش سطح درآمد فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R&D) گسترده که مصرف گوناگون را برای عسل توسط بازیگران کلیدی برنامه‌ریزی می‌کند.
تقسیم بندی بازار کلیدی:
گروه IMARC تحلیلی از روندهای کلیدی در هر زیر بخش از گزارش بازار جهانی عسل به همراه پیش‌بینی‌ها در سطح جهانی، منطقه‌ای و کشوری از سال 2023 تا 2028 ارائه می‌کند. گزارش بازار بر اساس نوع، کاربرد و کانال توزیع دسته بندی کرده است.
عسل یونجه، خرما، عسل گندم سیاه، عسل اقاقیا، عسل شبدر، عسل لیندن و. … این گزارش تجزیه و تحلیل دقیقی از بازار عسل بر اساس نوع ارائه کرده است. این شامل یونجه، خرما، گندم سیاه، اقاقیا، شبدر، نمدار و دیگر انواع عسل است. بر اساس این گزارش، عسل گندم سیاه بیشترین بخش را به خود اختصاص داده است.
وضعیت مصرف:
غذا و نوشیدنی- مراقبت‌های پوستی و لوازم آرایشی بهداشتی، داروسازی و سایر مصارف. این گزارش تجزیه و تحلیل دقیقی از بازار عسل بر اساس برنامه ارائه کرده است. این شامل مواد غذایی و نوشیدنی ها، مراقبت‌های شخصی و لوازم آرایشی، دارویی، و غیره است. بر اساس این گزارش، غذا و نوشیدنی بیشترین بخش را به خود اختصاص داده است.
اطلاعات کانال توزیع:
سوپرمارکت‌ها و هایپر مارکت ها، فروشگاه رفاه، فروشگاه‌های آنلاین و سایرین. تجزیه و تحلیل دقیق بازار عسل بر اساس کانال توزیع نیز در این گزارش ارائه شده است. این شامل سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت ها، فروشگاه‌های رفاه، فروشگاه‌های آنلاین و غیره می‌شود. بر اساس این گزارش، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. بینش منطقه ای: سهم بازار جهانی عسل، بر اساس منطقه (در درصد) آمریکای شمالی، ایالات متحده، کانادا، آسیا و اقیانوسیه، چین،ژاپن،هندوستان، کره جنوبی، استرالیا، اندونزی، اروپا،آلمان،فرانسه،انگلستان،ایتالیا،اسپانیا،روسیه و سایر مناطق.
آمریکای لاتین، برزیل،مکزیک و سایر مناطق.
خاورمیانه و آفریقا
این گزارش همچنین تجزیه و تحلیل جامعی از تمام بازارهای منطقه ای مهم ارائه کرده است که شامل آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) می‌شود. آسیا و اقیانوسیه (چین، ژاپن، هند، کره جنوبی، استرالیا، اندونزی و دیگران)؛ اروپا (آلمان، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، روسیه و دیگران)؛ آمریکای لاتین (برزیل، مکزیک و دیگران)؛ و خاورمیانه و آفریقا. بر اساس این گزارش، آسیا و اقیانوسیه بزرگترین بازار عسل بوده است. برخی از عوامل محرک بازار عسل آسیا و اقیانوسیه عبارتند از: جمعیت پیر، پیشرفت‌های فناوری، هزینه‌های بالای مراقبت‌های بهداشتی و غیره.
چشم انداز رقابتی:
این گزارش همچنین تحلیلی جامع از فضای رقابتی در بازار عسل ارائه کرده است. تجزیه و تحلیل رقابتی مانند ساختار بازار، سهم بازار توسط بازیگران کلیدی، موقعیت بازیکن، استراتژی‌های برندهای برتر، رقابتی و ارزیابی شرکت در این گزارش پوشش داده شده است. همچنین مشخصات دقیق تمامی شرکت‌های بزرگ ارائه شده است. برخی از شرکت‌های تحت پوشش عبارتند از Barkman Honey LLC، Bee Maid Honey Limited، Beeyond the Hive، Capilano Honey Ltd.، Comvita Limited، Dabur India Ltd.، Dutch Gold Honey Inc.، New Zealand Honey Co، Oha Honey LP، Patanjali Ayurved Limited.
لطفاً توجه داشته باشید که این فقط فهرست جزئی از شرکت‌ها را نشان می‌دهد و فهرست کامل در گزارش اصلی ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید