آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, عسل درمانی

آیا حشرات جزء حیات وحش هستند؟

آیا حشرات جزء حیات وحش هستند؟

یک ابهام قانونی در حفاظت از حشرات مبنی بر اینکه این دسته از جانداران جزء خانواده حیات وحش هستند یا خیر بسیاری از مشکلات را برای بشر رقم زده تا بتواند از این گرده افشانها حفاظت کند.

این ابهام قانونی دست کم در 12 ایالات در آمریکا برای حفاظت از حشرات باعث شده که مسئولان هیچ اختیاری در این زمینه نداشته باشند. این یک معضل پیش روی بشر برای حفاظت از گرده افشانهاست که در تولید غذا به انسان کمک می‌کنند.

به گزارش بخش بین الملل مجله زنبورداران پیشرو به نقل از مقاله‌ای که اخیرا در نیویورک تایمز به قلم کاترین اینهون نوشته شده آورده «حشره بودن سخت است» چون انسان بدون فکر به آنها ضربه می‌زند. سمپاشی می‌کند. اسپری می‌کند. پا می‌زند. حتی زبان روزمره آنها را تحقیر می‌کنیم و به آنها می‌گوئیم «از آزار من دست بردار».

در بسیاری از قوانین ایالاتی حشرات جزئی از حیات وحش محسوب نمی‌شوند. زنبورها، پروانه‌ها، سوسکها و… گیاهان را گرده افشانی می‌کنند، خاک را غنی ساخته و منبع پروتئینی حیاتی برای گونه‌های دیگر زنجیره‌های غذایی فراهم می‌سازند. در واقع بدون گرده افشانها اکوسیستم زمین و بشر آسیب می‌بیند.

حشرات به طور فزاینده‌ای در معرض تهدید هستند. دانشمندان از کاهش نگران کننده در بسیاری از گونه‌ها خبر می‌دهند. برخی از حشرات به خصوص در برابر خشکسالی‌ها، گرمای شدید، تغییرات اقلیمی و… آسیب‌پذیر هستند.

ناپدید شدن زیستگاه‌ها، آفت‌کش‌ها و آلودگی نوری و.. به شدت به آنها ضربه می‌زند.

مقامات حفاظت از محیط زیست در حداقل 12 ایالت آلاباما، آلاسکا، آریزوما، کلرادو، ایندیانا، نوادا، کارولیناشمالی، اورگان، پنسیلوانیا، یوتا، ویرجینیای غربی از نظر قانونی برای حفاظت از حشرات دستهایشان بسته است.

قوانین حفاظت از حیات وحش حشرات را فراموش و یا کنار گذاشته و وضعیت مبهم است. به راستی آیا در قوانین حفاظت از محیط زیست و حیات وحش گرده افشانها فراموش شده‌اند؟!

دیدگاهتان را بنویسید