آخرین خبرها, اخبار

افزایش اکسیژن‌رسانی به بدن با گرده گل

گرده گل

درمان با گرده گل با تهیه ترکیبات خاصی از گرده انجام می شود. این ترکیبات شامل کرنیتول، کرنیترون و کرنیترین می‌باشند. نتایج مصرف گرده گل در بیماران مبتلا به ضعف بدنی، لاغری مزمن و دچار ناتوانی روحی و جسمی، موفقیت آمیز گزارش شد.

ا ین بررسی روی افراد بزرگسال و کودکان پس از سپری شدن دوره‌ای از بیماری، انجام شده است. از این رو با افزایش سنتز پروتئین، ترشح 17 هیدروکسی و 17 اکسی استروئیدها نیز افزایش می یابد. اثر جانبی هنگام دریافت کرنیترین گزارش نشد و نتایج تقریبا پس از دو ماه مشاهده شد.


مصرف مخلوط گرده گیاهانی نظیر (کلزا، لویی، ذرت و آفتابگردان) برای افزایش مقاومت افرادی که دچار هیپوتوکسی (کمبود اکسیژن) در ارتفاع می شوند، بسیار مفید است. نتایج نشان داد مصرف گرده گل نه تنها باعث افزایش اکسیژن رسانی به بدن می شود بلکه با افزایش متابولیسم بدن، موجب افزایش انرژی قابل دسترس بدن شده و مقاومت بدن را زیاد می کند. همچنین انتقال عصبی را در چهار ناحیه از مغز افزایش داده، موجب افزایش فعالیت بدن می شود.
از دیگر فواید مصرف این مخلوط گرده گل، افزایش تولید هورمون‌های غدد درون ریز و جذب بیشتر اکسیژن می باشد که با تنظیم کردن میزان اکسیژن بافتی، از تشکیل رادیکال آزاد در بدن جلوگیری می کند. کاهش مصرف اکسیژن و جلوگیری از تجمع لاکتیک اسید در خون نیز از فواید مصرف این مخلوط گرده می باشد که ایمنی بدن انسان و حیوانات را افزایش می دهد. در شرایط طبیعی، افرادی که 3 تا 5 روز قبل از کوهنوردی و صعود به ارتفاع بالای 5000 متر، از این نوع گرده گل استفاده کردند، علائم کمتری از کاهش اکسیژن بدن در ارتفاع بالا از خود نشان دادند. محققین همچنین نتیجه گرفتند که مصرف گرده موجب کاهش و اصلاح علائم ضعف، سرگیجه و سایر بیماری‌های مربوط به کوهنوردی می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید