آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات خبر داد: افتتاح كتابخانه تخصصی كشاورزی در بوشهر

حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: همزمان با گردهمایی رؤسای مراکز تحقیقات و کشاوزی استان‌های منطقه دو شامل استانهای بوشهر، اصفهان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، کتابخانه تخصصی کشاورزی بوشهر با ۱۵ هزار و ۶۰ نسخه کتاب‌، نشریات و پایان‌نامه‌های علمی – تحقیقاتی جهت بهره برداری علاقه مندان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات، حسین جعفری هدف از برگزاری گردهمایی رؤسای مراکز تحقیقات و کشاوزی استان‌های منطقه دو را انتقال تجربیات استان‌های همجوار در حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری و همچنین استفاده از ظرفیت‌های هم‌ با تعریف پروژ‌ه‌های مشترک بین استانی عنوان کرد.
جعفری افزود: استان بوشهر در حوزه نخیلات از استان‌های مهم، در حوزه آبزی پروری و پرورش میگو و فعالیت‌های شیلاتی از استان‌های پیشرو است؛در این استان علاوه‌ بر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، پژوهشکده میگو نیز فعالیت می کند که خود بیان‌گر اهمیت استان در حوزه کشاورزی است.
این مقام مسؤول عنوان کرد: هدف در سازمان تات این است که بخش کشاورزی با انتقال دانش و نفوذ بیشتر آن در عرصه‌ها ی بهره‌ور را افزایش داده و از سوی دیگر به افزایش درآمد کشاورزان کمک شود.
معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در باره افتتاح کتابخانه تخصصی کشاورزی اظهار کرد: یکی از اهداف سفر به بوشهر افتتاح کتابخانه این استان با ۱۵ هزار عنوان کتاب و گزارش‌های تحقیقاتی بود؛ در همین رابطه این کتابخانه از بهترین کتابخانه‌های منطقه در حوزه کشاورزی است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به اقدامات سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی در خصوص تدوین سند الگوی کشت کشور  تصریح کرد:  با تدوین سند الگوی کشت کشور بسیاری از مشکلات مصارف آب حل خواهد شد؛ طراحی این سند در سازمان صورت گرفته و معاونت‌های اجرایی وزارتخانه وظیفه اجرا، با پشتیبانی علمی سازمان تات دارند.
این‌ مقام مسؤول درباره طرح ارتقاء بهروری آب نیز گفت: در این طرح کلان تعداد زیادی از محققین کشور و تمام صاحب‌نظران به نوعی دخیل هستند. هدف این طرح این است که بهره‌وری مصرف آب در حوزه کشاورزی را بالا ببریم؛ استفاده از گیاهان مقاوم و … از اقداماتی است که در این بسته دانشی پیش‌بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید