آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

نخستین ایستگاه تولید ملکه زنبورعسل در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید

نخستین ایستگاه تولید ملکه زنبورعسل در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید

به گزارش  خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نخستین ایستگاه تولید ملکه زنبورعسل این استان با ظرفیت تولید پنج هزار ملکه در سال در شهرستان جم به بهره‌برداری رسید.

افشین قطبی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با عنایت به پتانسیل و توانمندی‌های این استان در زمینه تولید ملکه زنبورعسل به دلیل شرایط اقلیمی، پوشش گیاهی، دما و رطوبت مناسب به خصوص در فصل زمستان و بهار ، شاهد عزیمت سالانه بیش از ۱۵ ایستگاه تولید ملکه بخش خصوصی و دولتی از اقصی نقاط کشور به استان بوشهر هستیم.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان خبره زنبورداری کشور استان بوشهر قطب تولید ملکه خارج از فصل در کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: افزون بر این کیفیت ملکه‌های تولیدی در این استان به دلیل رطوبت و دمای مناسب بالاتر از ملکه‌های تولیدشده در سایر مناطق کشور است.

قطبی ادامه داد: غالب زنبورداران در فصل بهار ملکه‌های زنبورعسل کندوی خود را برای افزایش بهره‌وری با ملکه‌های جدید تعویض می‌کنند.

 

وی یادآور شد: بچه کندوهای تولید شده در انتهای فصل زمستان و بهار نیز نیاز به ملکه دارند و این ایستگاه می‌تواند بخشی از نیاز ملکه زنبورداران بومی و مهاجر را تامین کند.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: در این ایستگاه بهره‌برداری شده با انجام کارهای به‌نژادی از جمله تقویت و تکثیر صفات خوب ملکه مانند تولید بالا، رفتار آرام، سازگاری مناسب و حذف صفات منفی، ملکه باکیفیت تولید می کند.

 

قطبی افزود: تمام نقاط استان به خصوص مناطق کوهستانی مکانی مناسب برای تولید ملکه زنبور عسل در فصل زمستان وبهار است.

به گزارش  خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا، وی گفت: در این زمینه، ایجاد چهارایستگاه جدید تولید ملکه در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و جم در دست پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید