آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

نگرانی کندوداران از نفی مالکیت حقوقی کندوهای عسل

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداران می‌گوید اینکه اینکه مالکیت کندو‌های عسل باید به چه شکلی باشد، در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تورج صارمی رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداران، در پی نگرانی کندوداران زنبورعسل از ابلاغیه جدید تعاون روستایی در باره مالکیت حقوقی آن‌ها بر کندو‌ها اعلام کرد این موضوع در دست بررسی است.
طبق ابلاغیه جدید از سوی تعاون روستایی به کندوداران زنبور عسل، آن‌ها نمی‌توانند مالکیت حقوقی بر کندو‌ها داشته باشند و فقط مالکیت حقیقی باید داشته باشند که این موضوع نگرانی‌های بسیاری را برای کندوداران کشور ایجاد کرده و آن‌ها را برای مالکیت کندو‌های عسل دچار سردرگمی کرده‌است.
بر این اساس، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشوردرباره این دستورالعمل و ابلاغیه جدید تعاون روستایی درباره لزوم مالکیت حقیقی کندو‌ها گفت: هر زنبورداری یک شناسنامه و دفترچه زنبورداری دارد وبا آن هویتش مشخص می‌شود.
صارمی افزود: اکنون هم پیش‌بینی کرده‌ایم که آن دفترچه فیزیکی مثل سایر مجوز‌ها در ساختار دولت الکترونیک به صورت شناسنامه الکترونیک دربیاید. اما اینکه مالکیت باید به چه شکلی باشد من در جریان این تصمیم نیستم و حداقل به معاونت امور دام این نامه هنوز تا این لحظه ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید