آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

نیمی از عسل‌های موجود در بازار اتحادیه اروپا تقللی است

نیمی از عسل‌های موجود در بازار اتحادیه اروپا تقللی است

طبق مطالعات اتحادیه اروپا حدود نیمی از عسل موجود در بازار تقلبی است

 

کشور اتریش به نمایندگی از کمیسیون اروپا آزمایشگاه مرکز تحقیقات مشترک (JRC) تجزیه و تحلیل مواد غذایی موجود در بازار را انجام می‌دهد. کارشناسان این مرکز در برسی‌های اخیر متوجه شدند 46 درصد از 320 نمونه عسل گرفته شده از فروشگاه‌ها مشکوک و با دستورالعمل‌های (استاندارد) عسل اروپا مطابقت ندارد.

به گزارش بخش بین الملل مجله زنبورداران پیشرو به نقل از سایت osterreich ischer erwerbsimkerbnd.at بازار اتحادیه اروپا مورد هجوم عسل‌های تقلبی قرار دارد.

راینهارد هتزناور از مسئولان انجمن زنبورداران اتریش می‌گوید: وقتی عسل تقلبی در کنار سایر محصولات محلی در قفسه سوپرمارکت‌ها مشاهده می‌شود، مشتریان به قیمت توجه می‌کنند و نه به مبدأ تولید عسل سرعت بنابراین گزینش مواد غذایی تقلبی در جامعه بالا می‌رود.

کشور اتریش سالانه 4 هزار تن عسل تولید می‌کند و چون سرانه مصرف بالاست تقاضا برای واردات زیاد است که اغلب از منابع نامطمئن تهیه می‌شود.

نمودار بررسی نمونه‌ها گویای آن است که 10 نمونه عسل بریتانیا اصالت ندارد. 93 درصد عسل‌های ترکیه‌ای و 74 درصد عسل‌های چینی در تجزیه و تحلیل‌ها مشکوک بود به نظر می‌رسد 20 درصد از کل عسل مصرفی در اتحادیه اروپا تقلبی باشد.

ولفگانگ پونیتکو رئیس انجمن زنبورداران تجاری اتریش هشدار می‌دهد که برای جلوگیری از این روند باید کنترل‌های سختگیرانه‌ای انجام شود و بتوان رهگیری هوشمندی از کندو تا ظرف عسل را سازماندهی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید