آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

وزیر جهاد کشاورزی: تصمیمات با عجله و بدون کارشناسی نمی‌گیریم

وزیر جهاد کشاورزی

از وضعیت موجود راضی نیستم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: معتقد نیستم که به همه موضوعات اشراف دارم و قطعا در ام

برنامه وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخلی به جای واردات است

ور مشاوره می‌گیرم و از تصمیمات شتاب‌زده و بدون کار کارشناسی پرهیز دارم.

محمدعلی نیکبخت در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی سیاستگذاری خوب و ریل‌گذاری کارها برای انجام فعالیت‌های تولیدی است که در این مسیر رسانه‌ها می‌توانند کمک شایانی به این امر کنند.

وی افزود: افزایش تولید از مسیر گسترش سطح زیر کشت روش خوبی برای توسعه نیست و باید بهره‌وری را در سطح زیر کشت موجود افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در برنامه 5 ساله هفتم باید 18 درصد مصرف آب کشاورزی را کاهش دهیم بیان کرد: در حال بررسی‌های  روش‌های کاهش این مقدار هستیم.

وی به نقش تشکل‌ها در تولید و تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: البته همه تشکل‌ها توانمند نیستند بلکه باید متناسب با ظرفیت و توانشان کار به آنها سپرد. اکنون به یک یاز تشکل‌ها برای صادرات محصولات اختیار داده شده که می‌تواند در این مسیر فعال باشد.

در حال حاضر حدود 25 تا 30 درصد محصولات کشاورزی فرآوری می‌شود که نقصی در صنایع تبدیلی و تکمیلی داریم این بخش باید توسعه و گسترش یابد و ظرفیت فرآوری محصولات افزایش یابد.

وی گفت: دور از ذهن نیست که برای سال زراعی 1402 و 1403 از طریق افزایش عملکرد و جهش تولید در سطح زیر کشت موجود، به خود اتکایی در تولید گندم برسیم.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی ضمن تبریک روز خبرنگار به ارباب جراید گفت: معتقدم رسانه‌ها در مسیر تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی کمک شایانی می‌توانند بکنند و در امنیت غذایی و تامین غذای سالم، کافی و مطمئن نقش داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید