آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور
صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات و وام در سال مالی گذشته به زنبورداران کشور پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور در حاشیه نخستین همایش ملی زنبور عسل و صنایع و معادن وابسته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این صندق در حوزه تامین نهاده و خرید محصول زنبور عسل تحت برند ملی نیز فعالیت می‌کند.

امیر معین اظهار داشت: ما در سال گذشته عاملیت توزیع و نظارت بر ۳ هزار تن نهاده شکری را که از سوی معاونت امور تولیدات دامی به زنبورداران تعلق گرفت، بر عهده داشتیم .

وی اظهار داشت: این صندوق همچنین نزدیک به ۵۰۸ تن شکر را در سال ۱۴۰۱ خریداری و به صورت تسهیلات ۱۰ ماهه میان زنبورداران توزیع کرد.

معین، آخرین سرمایه ثبتی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور را ۲۷۱ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: بیشترین خدماتی که به زنبورداران سراسر کشور ارایه می‌دهیم در قالب تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد ۴ درصد است.

وی افزایش سرمایه را از مهمترین چالش این صندوق دانست و گفت: از طریق وزارت جهاد کشاورزی و دفتر معاون اول رییس جمهوری، پی‌گیر جذب سرمایه دولت در صندوق هستیم تا در کنار آن، سرمایه بخش خصوصی نیز افزایش یابد.

معین ادامه داد: سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور حداقل باید به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد و اگر به تدریج به این عدد هم برسیم، اتفاق مثبتی برای کمک به فعالیت‌های توسعه‌ای صندوق خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید