آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

پیش‌بینی؛ افزایش بازار جهانی نانوکود تا 2031 به بیش از 9 میلیارد دلار

پیش‌بینی؛ افزایش بازار جهانی نانوکود تا 2031 به بیش از 9 میلیارد دلار

شرکت «اینسایت‌ایس» (insightace) یک شرکت فعال در زمینه تحقیق و مشاوره بازارهای جهانی پیش بینی کرده که ارزش بازار جهانی نانوکود با رشد نرخ مرکب سالانه 14.27 درصد، تا سال 2031 به 9.82 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش زنبورداران پیشرو به نقل از ایانا،  روش‌های کشاورزی و فن‌آوری نانو با هم ترکیب می‌شوند تا نانوکودها را تشکیل دهند که در درجه اول برای بالا بردن قابلیت‌های کود استفاده می‌شود. به‌کارگیری ذرات نانو به جذب سریع‌تر و کارآمدتر کودها توسط گیاهان کمک می‌کند.

تقاضا برای این محصولات به‌منظور پاسخگویی به نیازهای جمعیت جهان در حال افزایش است و صنعت کشاورزی برای کمک به گسترش بازار جهانی کودهای نانو به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. بنابراین با افزایش تقاضا برای محصولات غذایی، بازار نانوکود به سرعت در حال گسترش است.

ظرف پنج سال آینده، تقاضا برای غذا همراه با افزایش جمعیت جهان که در حال رشد است، افزایش می‌یابد. نانو کودها به دلیل ظرفیت فوق‌العاده‌ای که در افزایش بازده مصرف مواد مغذی دارند، در مدیریت تغذیه دارای مزایایی هستند. اینها متفاوت از کودهای سنتی هستند و علاوه بر افزایش راندمان استفاده از مواد مغذی، تلفات کود به آب‌های زیرزمینی را کاهش می‌دهد.

نانو اوره به دلیل توانایی جایگزینی اوره معمولی و در عین حال کاهش هزینه‌های نهاده، بازده محصول بیشتر و قیمت‌های بالاتر به دلیل محصولات با کیفیت بالاتر، تقاضای بالایی در سراسر جهان دارد. استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی با ایجاد اتروفیکاسیون، شستشو، آلودگی و سایر اثرات طولانی مدت به محصولات زراعی آسیب می‌رساند. رشد پیش‌بینی‌شده بازار جهانی کودهای نانو در سال‌های آینده با تمایل به تغییر از کودهای شیمیایی به کودهای نانو کمک می‌کند. بخش کشاورزی یکی از مشاغل حیاتی است که باید به‌طور موثر و کارآمد فعالیت کند. با افزایش سمیت محیطی، نیاز فزاینده ای به کودها وجود دارد.

نانو اوره به علت قابلیتش برای جایگزینی با اوره معمولی و در عین حال کاهش هزینه‌های نهاده، بازده محصول بیشتر و قیمت‌های بالاتر به علت تولید با کیفیت بالاتر، تقاضای بالایی در سراسر جهان دارد. استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی با ایجاد مغذی شدن (اتروفیکاسیون)، آبشویی (leaching)، آلودگی و دیگر اثرات طولانی مدت به محصولات زراعی آسیب می‌زند. رشد پیش‌بینی شده بازار جهانی نانوکودها در سال‌های آینده ناشی از میل به کودهای نانو به جای کودهای شیمیایی است. بخش کشاورزی یکی از کسب و کارهای حیاتی است که باید به طور موثر و کارآمد فعالیت کند. درحالی‌که مسمومیت محیط زیستی در حال افزایش است، یک نیاز فزاینده به این کودها وجود دارد.

انتظار می‌رود بازار نانوکودها در آمریکای شمالی به علت بهبود کشاورزی در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا سهم قابل توجهی از درآمد را به خود اختصاص دهد. به علاوه، توسعه فناوری و تحقیق در این زمینه به سرعت در حال پیشرفت است و امکان گسترش بازار جهانی نانوکود طی پنج سال آینده را فراهم می‌کند. در کنار این مساله، منطقه آسیا اقیانوسیه سهم قابل توجهی در بازار نانوکود داشته است.

برای کشورهایی مانند چین، هند و تایوان کشاورزی یک منبع درآمد مهمی است. همچنین در جریان پنج سال آتی پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی برای نانوکودها با توجه به کاربرد روزافزون فناوری نانو در کشاورزی شاهد رشد خواهد بود. رشد این بازار تا حد زیادی متاثر از فعالان بازار است. به‌منظور توسعه محصولات نوآورانه و ایجاد ارزش نام تجاری، شرکت‌های جدید ممکن است به عناصر این بازار ملحق شده و با غول‌های این صنعت همکاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید