آخرین خبرها, اعلانات مهم

گرده‌گل و تعادل ریزمغذی‌ها در بدن

ارزش تغذیه‌ای گزانتوفیل موجود در گرده عالی است و این ماده کاملا سالم است
گزانتوفیل‌ها وابسته به کاروتنوئیدها هستند و تعدادی از کارتنوئیدها منبع ویتامین A هستند. سپس بدن آنها را به ویتامین A تبدیل می‌کند، این فرایندی کاملا طبیعی و مطمئنا بهترین راه برای جذب مواد مغذی در بدن است. ریزمغذی‌هایی که به طور طبیعی از راه جیره غذایی به بدن می‌رسد سالم‌تر است و سریع‌تر از آنهایی جذب می‌شود که از عصاره‌های گیاهی یا حتی بهتر از آن، توسط مکمل‌های سنتتیک برای بدن فراهم می‌گردد.

گرده گل
خواص گرده گل


گرده‌گل حاصل از تعدادی از گل‌ها قادر است مقادیر کافی این گزانتوفیل‌ها را برای حفاظت چشمان ما در برابر مشکلات مرتبط با سن یا کمبودهای تغذیه‌ای فراهم سازد. تحت هیچ شرایطی نباید گزانتوفیل سنتتیک تولید کنیم و ریسک مشکلات مرتبط با ویتامین A سنتتیک را بپذیریم به جای حفاظت، مصرف دوزهای بالای ویتامین A سنتتیک با ا یجاد سرطان مرتبط بوده است.
گزانتوفیل‌های موجود در گرده‌گل طبیعی‌ترین شکل ممکن است. گرده‌گل همچنین منبعی از دیگر آنتی اکسیدان‌هاست که مانند ویتامین E و روی به حفاظت چشمان کمک می‌کند. سرانجام این که گرده اسیدهای چرب غیراشباع را که برای حفظ تندرستی یاخته‌های شبکیه لازم است برای بدن فراهم می‌آورد. اسیدهای چرب غیر اشباع وقتی گرده خشک باشد به سرعت اکسیده می‌شوند. بسیاری از بیماریها و وضعیت سلامتی اندام‌هایی بدن را می‌توان با معاینه عنبیه و شبکیه تشخیص داد، چشم بازتاب قابل ملاحظه‌ای از وضعیت سلامتی ماست. بیماری‌های تخریب‌کننده‌ی چشم مثال چشمگیری از کمبود مواد مغذی در جیره‌های غذایی مدرن است. در این مورد موضوع مربوط به فقدان لوتئین و گزانتین است. دیگر ریزمغذی‌ها در دیگر بیماری‌ها نقش دارند که در افراد مسن فراوان است مانند سرطان، بیماری‌های قلبی – عروقی و بیماری‌های مخرب سیستم عصبی. این کمبودهای مزمن جیره غذایی ما وقتی پیر می‌شویم سر جمع خسارات خود را وارد می‌آورند.
گرده‌گل یکی از بهترین غذاهایی است که می‌تواند تعادل ریزمغذی‌ها را به بدن بازگرداند و استفاده کارآمد از آنها را برای بدن فراهم سازد.
برگرفته از کتاب خواص درمانی گرده‌گل
اثر: پاتریک دوسرت
ترجمه: مهندس سیدمظاهر سیدی، دکتر اصغر قلمکاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید