آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, مقالات, مقالات نشریه

آمیفلکس داروی جدید مبارزه با کنه

درمان کنه واروا با داروی جدید آمیفلکس به زودی در ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار می‌گیرد


ماده موثر داروی جدید آمیترازاست که به صورت خمیری فرآوردی و آماده شده است این آخرین یافته شرکت تحقیقاتی Veto-phorma.com است که در دسترس زنبورداران آمریکایی قرار گرفته است.
به گزارش بخش بین الملل مجله زنبورداران پیشرو به نقل از سایت American bee journal این دارو به تازگی مجوزEPA فدرال را دریافت کرده است. این درمان 7 روزه است و برای زنبورداران تجاری تدارکو آماده شده است شرکت Veto-phorma پس از سالها تحقیق و پژوهش فرمولاسیون جدیدی از آمیتراز که منحصر به فرد است ارائه کرده که برای مبارزه با کنه واروا به صورت تجاری تهیه شده است.
این درمان 7 روزه مستقل از دماست و در یک بسته سفارشی برای کاهش هزینه‌های زنبوردار و صرفه جویی در مصرف دارو ارائه شده است. همزمان با جریان شهد قابل استفاده است و اگر مطابق توصیه شرکت سازنده عمل شو.د دارای کارایی بهینه است و هیچ گونه خطری برای زنبوران عسل و مواد غذایی درون کنه و ندارد.
آمیفلکس یک درمان 74 روزه است که می‌توان یک تا 4 بار در سال استفاده شود. این ماده به صورت ژل فرموله شده و رهش دارد به شیوه جدید است که نسبت به نوارهای پلاستیکی مزیت دارد و در کندوهای بدون لارو در روز سوم تا 94 درصد اثربخشی دارد. برای کندوهایی که دارای سلول سربسته است با دو بار استفاده بهترین بازده را ارائه خواهد کرد. حتما این دارو برای زنبورداران نیز خطری در بر ندارد.
آمیفلکس اکنون به طور رسمی در 15 ایالت مختلف در ایالات متحده ثبت شده است: آلاسکا، آرکانزاس، کلرادو، دلاور، جورجیا، آیداهو، کنتاکی، لوئیزیانا، میسوری، می‌سی سی پی، نوادا، اوکلاهاما، رود آیلند، کارولینای جنوبی و یوتا. شرکت سازنده این دارو بیان داشته: آمیفلکس اولین درمان «فلش» آمیتراز ثبت شده در ایالات متحده است. هدف این بود که یک محصول آمیتراز قانونی، ایمن و آماده استفاده «فلش» برای زنبورداران تجاری ارائه شود.ژل آمیفلکس جدید روشی آسان برای درمان کندو قبل، بین یا بعد از جاری شدن شهد، یا درست قبل از شروع درمان با رهش آهسته، بدون محدودیت دما ارائه می‌کند. آمیفلکس اولین درمان “فلش” آمیتراز ثبت شده در ایالات متحده است.

هدف این بود که یک محصول آمیتراز قانونی، ایمن و آماده استفاده «فلش» برای زنبورداران تجاری ارائه شود. چالش پذیرفته شد!
حداکثر انعطاف‌پذیری دارو: شما می‌توانید قبل، بعد یا بین جریان عسل از آن استفاده کنید، زیرا هیچ محدودیت دوره‌ای برای آن پیش‌بینی نشده است. حداکثر انعطاف پذیری! در صورت آلودگی زیاد به کنه واروا، می‌توانید حداکثر 2 بار استفاده را با وقفه 7 روزه اعمال کنید.
همچنین می‌توانید در پایان فصل، درست قبل از درمان آهسته رهش، از آمیفلکس استفاده کنید تا قبل از اعمال درمان طولانی‌مدت برای انجام کار، یک اثر کاهش‌دهنده داشته باشید. ترکیب فلاش + درمان آهسته رهش کاهش سریع کنه و محافظت طولانی مدت برای چندین هفته را تضمین می‌کند. به خاطر داشته باشید که می‌توانید Amiflex را تا 4 بار در سال در همان کلنی استفاده کنید.
آمیفلکس جایگزین درمان‌های طولانی مدت نمی‌شود. این یک ابزار اضافی برای استراتژی کنترل واروآ شما است. استفاده از Amiflex سریع و فوق العاده آسان است. فقط باید کارتریج را داخل تفنگ دوز قرار دهید و آماده بیرون آوردن کنه‌ها هستید.
تفنگ دوز، موجود در بسته استارتر، برای ارائه دوز مشخص 3 میلی لیتر در هر کاربرد طراحی شده است. هرگز در مورد دوز نگران نباشید و در زمان زیادی صرفه جویی کنید!
2 دوز از 3 میلی لیتر ژل آمیفلکس را در هر جعبه زنبور عسل بمالید. یعنی در مجموع 6 میلی لیتر برای کندوی تک بدنه و 12 میلی لیتر برای کندو دو طبق. هر کارتریج حاوی 120 میلی لیتر ژل است.
هیچ اختلاط یا تجهیزات اضافی مورد نیاز نیست.
یک “بسته استارتر”، حاوی 1 تفنگ دوز، 10 کارتریج (هر کدام 120 میلی لیتر) و 400 پایه چوبی. یک “بسته پر کردن مجدد”، حاوی 10 کارتریج (هر کدام 120 میلی لیتر) و 400 پایه چوبی. با یک بسته می‌توانید بین 100 کندو (دو طبق) تا 200 کندو (جعبه 10 قابی) را درمان کنید.
(وضعیت RUP (آفت کش‌ها با استفاده محدود به این معنی است که این آفت‌کش‌ها را فقط می‌توان توسط متقاضیان تأیید شده که دوره‌های آموزشی تخصصی را گذرانده و دارای مجوز از ایالت یا دولت فدرال هستند، استفاده کرد. این برای اطمینان از اینکه RUPها به شیوه‌ای ایمن و مؤثر اعمال می‌شوند، انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید