آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

البرز میزبان سومین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره ملی زنبور عسل

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: استان البرز میزبان سومین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره ملی زنبور عسل در روزهای پنجم و ششم بهمن ماه سال جاری شد.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا، دکتر مختار مهاجر در نشست با خبرنگاران در کرج افزود: این کنگره به منظور انتقال تجارب و آخرین یافته های پژوهشی جهان در خصوص زنبور عسل به تولیدکنندگان کشور در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات علوم دامی مستقر در کرج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برای انتقال تجارب و علم و دانش روز در دنیا و یافته های پژوهشی به بهره برداران نیاز به برگزاری کنگره ها و همایش ها است، اظهار کرد: موسسه تحقیقات علوم دامی با توجه به رسالت اصلی خود در زمینه تحقیقات دامی برگزاری این کنگره ملی و بین المللی را برعهده گرفته است.

مهاجر اظهار کرد: ضرورت هماهنگی و همگرایی بین ۲ بخش علم و دانش با تولیدکننده امروز اجتناب ناپذیر است لذا رهبر معظم انقلاب به موضوع دانش بنیان در شعار سال جاری تاکید دارند و در همین راستا شرکت های زیادی از جوانان خبره و دانشمند ایران اسلامی در قالب شرکت های دانش بنیان در این کنگره شرکت دارند.

البرز میزبان سومین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره ملی زنبور عسل

مهاجر افزود: در این برنامه چالش ها و مشکلات بخش صنعت تجزیه و تحلیل می شود تا بدانیم با یافته های تحقیقاتی چگونه برای رفع مشکلات قدم برداشته شود.

وی با بیان اینکه اقدامات اجرایی این کنگره از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد، اظهار کرد: در فراخوان مقالات علمی ۱۱۷ مقاله تاکنون به دبیرخانه همایش ارسال و داوری شده است که از بین آن ها ۲۳ مقاله به صورت سخنرانی و ۷۷ مقاله نیز به صورت پوستر پذیرفته شد و ۱۷ مورد هم در چارچوب محورهای کنگره قرار نگرفت.

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی راه اندازی نمایشگاهی در جوار برگزاری این کنگره را از دیگر این برنامه ها برشمرد و گفت: در همین راستا از تولیدکنندگان دعوت برای راه اندازی غرفه برای ارایه تولیدات شده که ۱۴ غرفه بخش خصوصی و دانش بنیان پیش بینی شده است

دیدگاهتان را بنویسید