آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, عسل درمانی

اوکراین، جنگ در سرزمین عسل

اوکراین، جنگ در سرزمین عسل

 

بزرگترین صادرکننده عسل به اروپا صدمات زیادی از جنگ دیده است

 

یکسال از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد. این جنگ زنبورداری اوکراین را نیز از آسیب بدور نگذاشت. تخمین زده می‌شود از زمان شروع جنگ تعداد زنبورداران اوکراینی به نصف کاهش یافته است.

زنبورداران به جای مراقبت و نگهداری از زنبورهای خود ناگزیر به عنوان سرباز در جبهه‌های جنگ مبارزه کنند. در سرزمین‌های اشغالی زنبورداران با محدودیت‌های جدی و اذیت و آزار مواجه‌اند.

به گزارش بخش بین الملل مجله زنبورداران پیشرو به نقل از سایت bienenjornal.de 24 فوریه 2022 جنگ در اوکراین آغاز شد این امر آسیب‌هایی بسیاری به زنبورداری اوکراین وارد ساخت.اوکراین، جنگ در سرزمین عسل

با گلوله باران روسها زنبورستانهای از بین رفتند بسیاری از زنبورداران جان خود را از دست دادن، تجهیزات و تاسیسات تولید عسل و حتی خانواده زنبورداران از بین رفتند.

«ناتالیا سنچوک» مدیرکالج کشاورزی هاویاج گفت: کوچ زنبورستانها در سرزمین‌های اشغالی امکان پذیر نیست. زنبورداران برای خرید تجهیزات، کندو، دارو و کلنی‌های زنبور جدید دچار مشکل هستند، مزارع کشت نمی‌شود و صادرات عسل متوقف شده است.

قبل از تهاجم روسیه بخش زنبورداری در مناطق اشغال شده به خوبی توسعه یافته بود و عمدتا صادرات محور بود.

سنچوک می‌گوید: از زمان حمله روسیه زنبورداران دیگر مجاز به صادرات عسل و سایر محصولات زنبور عسل خود نیستند و ساکنان محلی معمولا پولی برای خرید عسل به مقدار زیاد ندارند. در این شرایط توسعه زنبورداری کاملا متوقف شده است. طبق گزارش سازمان ملل متحد یک سوم مزارع اوکراین به دلیل جنگ شرایط کاشت ندارند. در جنوب شرقی ارتش روسیه مزارع را غارت و تجهیزات کشاورزی را به روسیه منتقل کرد. اوکراین پیش از جنگ بزرگترین صادرکننده عسل به اتحادیه اروپا بود. یک ضرب المثل اوکراینی می‌گوید: کسی که عسل دارد قدرت دارد. این یکی از فرهنگ‌های قدیمی اوکراین برای توسعه این صنعت بوده است.

تخمین زده می‌شود اوکراین 400 هزار زنبوردار داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید