آخرین خبرها

بره موم و التهاب مفاصل

تحقیقات نشان دادند که بره موم بیش از هر مشکل دیگری برای درمان التهاب مفاصل استفاده شده است. خود درمانی در این مورد همواره شامل استفاده خوراکی بره موم بصورت عصاره، کپسول، قرص و یا بسیار کمتر از طریق استفاده کرم‌ها در ناحیه ی مورد نظر بوده است. علی رغم مصرف معمول و متداول، تحقیقات کمی در این حوزه انجام شده است. در سال 1986 محققان بلغارستانی 36 بیمار که ضایعات مفصلی متعدد و اختلالات مفصلی ناشی از ضربه رنج می‌بردند را درمان نمودند.درمان شامل استفاده از پوشش موم داغ غنی شده با ده درصد بره موم در محل عارضه بود. دوره درمان 10-12جلسه و هر بار به مدت 30 دقیقه بود. در 20 مورد علائم بین 100-50 زردرصد و در 14 مورد بیش از 50 درصد کاهش یافت در 2 مورد بی اثر بود.
در سال 1997 در بلغارستان محققان مجددا 42 بیمار که از التهاب مفاصل و تخریب سیستم مفصلی رنج می‌بردند را با کمپرس موم داغ زنبور و بره موم درمان کردند. گرمایی که ایجاد می‌شد به بافت زیر غشاء (همبند ) منتقل و باعث بهبود گردش جریان خون و فعالیت‌های متابولیک در غضروف‌ها و بافت‌های استخوانی می‌گردبد. بره موم از پوست جذب می‌شود و به عنوان یک ضد التهاب و ضد درد عمل می‌کند. درمان منجر به کاهش تورم اطراف مفصل و افزایش قدرت حرکت مفصل و نیز کاهش و مصرف داروهای ضد درد و ضد التهاب غیر استروئیدی گردید.


خود درمانی
اگر شما به یک درمانگر که بتواند درمان با موم داغ و بره موم را برای شما انجام دهد دسترسی ندارید می‌توانید بین 2-1 گرم از بره موم را هر روز مصرف کنید و یا به آرامی عصاره بره موم را در موضع مورد نظر بمالید اما توجه داشته باشید که عصاره بره موم می‌تواند بر روی پوس ت و لباس لکه ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید