آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, مقالات, مقالات نشریه

برگزاری جشن روز جهانی زنبورعسل در دفتر زنبورداران پیشرو 1402

برگزاری جشن روز جهانی زنبورعسل در دفتر زنبورداران پیشرو 1402

به قلم صادق سهوانی

همزمان با 30اردیبهشت ماه روز جهانی زنبورهای گرده افشان جشن این روز با برنامه های متنوعی از جمله اطلاع رسانی در مورد نقش زنبور عسل,توزیع شربت وتست عسل ,مجله عسل درمانی و …برگزارشد.

برگزاری مسابقه نقاشی و آموزش نونهالان از برنامه‌های برجسته این روز بود که با همکاری دپارتمان عسل باشگاه غذا وخوراک شناسی یونسکو انجام شد.

اعضا و اجزا بدن زنبور عسل به نونهالان زیر میکروسکوپ نشان داده شده با کمک مهندس ماه منظرکارشناس ارشد زیست شناسی فرصت جذاب مشاهده اعضای بدن رنبور عسل فراهم شد.

توزیع شربت عسل و تست عسل برای آشنایی شهروندان با محصولات زنبور عسل یکی از برنامه‌های جدی روز جهانی زنبور عسل برای آگاه سازی شهروندان نسبت به فواید این محصولات است.

امسال مسابقه نقاشی کودکان با مفهوم زندگی زنبور عسل با استقبال جدی روبرو شد و دهها نقاشی به صورت کاغذی واز طریق فضای مجازی از سوی علاقمندان ارسال شد.

حضور کارشناسان و زنبورداران دردفتر زنبورداران پیشرو این آیین را با شکوه تر کرد.

حضور فرهیختگان واساتید صنعت زنبورداری از جمله دکتر سیاوش تیرگری ,دکتر محمدعراقی و مهندس عبادالله پیر ایرانی این نشت‌ها را همراه با بحث‌های کارشناسی و علمی توامان کرد و بر جذابیت این مراسم افزود.بازار گرفتن کتاب امضا شده از دست اساتیدنیز صحنه‌های جذاب قدردانی و یادگاری به همراه داشت. ثبت تصاویر توسط زنبورداران با اساتید حوزه زنبور عسل نیز رونق داشت.

دکترسیاوش تیرگری استاد حشره شناسی دانشگاه تهران در روز جهانی زنبورهای گرده افشان مجموعه از کلکسیون خود (حشرات تاکسودرمی شده)را به دفتر زنبورداران پیشرو بابت پیشگامی در زمینه برگزاری آیین‌های این روز اهدا کرد. این هدیه ارزنده با نام دکتر تیرگری زینت بخش دفتر زنبورداران پیشرو است.

امضا تعهدنامه یکی از کارهای نمادین برای ثبت امضا و یادآوری تلاش برای زیست سالم زنبوران عسل نیز از دیگر موضاعات عطف به دغدغه‌های سلامت زنبوران عسل است. شهروندان و کارشناسان با امضا این تعهد نامه ,متعهد می‌شوند برای زیست بهتر زنبورعسل و حفظ محیط زیست تلاش کنند.

کیک ویژه روز جهانی زنبور عسل که مزین به نشان ویژه این روزبود توسط اساتید صنعت زنبور عسل بریده شد.

حضور زنبورداران پیشکسوت و ملی در روز جهانی زنبور عسل گرمی بخش این مراسم بود. زنبورداران و صاحبان صنایع وابسته از نقاط دور ونزدیک خود را به این مراسم رساندند وبحث‌های علمی وکارشناسی و تبادل تجربه گرم بود.

دکتر محمد عراقی با اهدا یک مجموعه کامل ازکتاب‌های خود به دفتر زنبورداران پیشرو از برگزاری این آیین توسط زنبورداران پیشرو قدر دانی کرد.این متخصص ژنتیک تصریح کرد:همچنان با قدرت به فعالیت‌های علمی می‌پردازد و چندین دانشجوی دکترا نزد ایشان پایان نامه می‌گذرانند.وی برگزاری جشن روز جهانی زنبور عسل و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص فواید عسل و محصولات زنبور عسل را ستود.

میز نقاشی هم شلوغ بود و دانش آموزان و کودکان نقش زنبور عسل را بر برگه‌های سفید ترسیم کردند.این اقدام برای آموزش نونهالان و درگیر کردن ذهن آنان برای کمک به زنبوران عسل بسیار تاثیر گذار است.

هدیه کتاب ویژه زنبورعسل به کودکان ونوجوانان از دیگر فعالیت‌های مجموعه زنبورداران پیشرو و دفتردپارتمان عسل یونسکو بود.

انتخاب نقاشی‌های برتر از نگاه اساتید صنعت زنبور عسل و اهدا جایزه از دستان آقای دکتر تیرگری و آقای دکتر محمد عراقی به نفرات برگزیده انجام پذیرفت.

میز گریم کودکان نیز در روز جهانی زنبور عسل فعال بود وتصاویر ونقش‌های زنبوری روی دست و صورت کودکان ترسیم می‌کرد.

30اردیبهشت ماه روز جهانی زنبور‌های گرده افشان زنبورداران پیشرو با برپایی زنبورستان نمادین در خیابان اسکندری شمالی سعی در جلب توجه شهروندان به تلاش زنبورداران ومعرفی این حرفه وسختی‌های آن کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید