آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

جهاد کشاورزی کرمانشاه نسبت به سرمازدگی در باغات هشدار داد

جهاد کشاورزی کرمانشاه نسبت به سرمازدگی در باغات هشدار داد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر نفوذ هوای سرد طی روزهای آینده، کشاورزان و باغداران نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه از سرمازدگی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا،  «علی چاله‌چاله» در گفت و گویی اظهار کرد: علاوه بر کشاورزان و باغداران دامداران منطقه نیز باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه در واحدهای دام و طیور خود برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمای این سامانه که در حال ورود به استان است اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از طریق مراکز خدمات جهاد کشاورزی توصیه‌های لازم به کشاورزان جهت جلوگیری از سرمازدگی انجام گرفته است افزود: پیشنهاد شده از سم پاشی و محلول پاشی طی روزهای اخیر به ویژه ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه خودداری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، جلوگیری از هرس درختان، تنطیم دمای گلخانه ها، پوشش تنه درختان و تامین انرژی برای واحدهای دام و طیور را از جمله اقدامات پیشگیرانه دانست.

چاله‌چاله همچنین نسبت به تنظیم دریچه کندوهای زنبور عسل و محافظت از آنها، مراقبت از تاسیسات آبیاری و خروج آب در لوله‌ها نیز تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد: بخش کشاورزی همواره با مخاطرات کشاورزی روبرو است و بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند از زیان کشاورزان در صورت بروز خسارت حمایت کند.

در استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی تولید می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش و کاهش ناگهانی و شدید دما از روز جمعه در سطح استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

برهمین اساس موجی ناپایدار در ساعاتی از روز جمعه تا صبح شنبه، شرایط را برای وقوع بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، احتمالاً رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ، در سطح استان فراهم می‌کند که به دنبال این وضعیت، شرایط ناپایدار در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود و به دلیل همراهی این موج با ریزش هوای سرد، بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌های برفگیر، ممکن است در مناطق سردسیر نیز به شکل برف مشاهده گردد.

براساس این گزارش، پیش بینی می‌شود؛ کمینه دمای هوا در بامداد روزهای شنبه تا دوشنبه، در مناطق سردسیر و معتدل به حدود ۳ تا ۷ درجه زیر صفر کاهش یابد

دیدگاهتان را بنویسید