آخرین خبرها

خواص درمانی گیاه اسطوخودوس

ـ برای برطرف کردن رعشه و سرگیجه حدود 5 گرم از پودر آن را با عسل مخلوط کرده و هر شب بخورید.

  • برای رفع فراموشی و تقویت حافظه از دم‌کرده اسطوخودوس استفاده کنید.
    ـ برای برطرف کردن سوء هاضمه یک قطره اسانس اسطوخودوس را در یک لیوان آب نیم گرم ریخته و یا یک فنجان از دم کرده آن را بنوشید.
    ـ اسطوخودوس درمان کننده رماتیسم، آرتروز و نقرس است. برای این منظور کمپرس آن را بر روی عضو مورد نظر بگذارید و یا اینکه 2 قطره روغن آن را با یک قاشق بادام و یا روغن زیتون مخلوط کرده و عضو دردناک را با آن ماساژ دهید.
    ـ زخم‌های کهنه را با مالیدن اسانس اسطوخودوس که در الکل حل کرده‌اید برطرف کنید.
    ـ مالیدن پماد اسطوخودوس زخم‌ها را ضدعفونی کرده و التیام می‌بخشد.
    ـ برای برطرف کردن بوهای نامتناسب در منزل چند قطره روغن اسطوخودوس را در آب ریخته وبگذارید به آرامی بجوشد عطر مطبوعی را در هوا پخش می‌کند.
    ـ برای رفع بی‌خوابی یک قاشق چایخوری پودر اسطوخودوس را با یک قاشق چایخوری پودر سنبل‌الطیب مخلوط کرده و در یک لیوان آبجوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. این دم کرده را یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید تا بی‌خوابی شما برطرف شود.

عسلی که از شهد گلهای اسطوخودوس بدست می‌آید، دارای طعم و بوی بسیار دلنشین و خواص منحصر به فردی می‌باشد. از این عسل برای پیشگیری از سرطان و پیشرفت آن استفاده می‌شود. در کتاب قانون بوعلی سینا به اسطوخودوس جاروی دماغ گفته شده است.

این نوع خاص عسل به علت تحریک بدن به جذب هرچه بیشتر آهن و کلسیم موجود در غذاها، در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها مانند کم‌خونی و پوکی استخوان بسیار موثر است. افراد دارای دندان‌های ضعیف و استخوان‌های لاغر و شکننده و همچنین خانم‌های باردار می‌توانند با مصرف عسل اسطوخودوس این مشکل خود را حل نمایند. همچنین با خوردن روزانه یک قاشق از این عسل، حساسیت‌های فصلی ناشی از کمبود کلسیم به کلی برطرف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید