آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, عسل درمانی

خواص لیمو ترش و عسل

خواص لیمو ترش و عسل به عنوان یک اکسیر درمانی در جهان سلامت ارتقا یافته است. این نوشیدنی می تواند چربی ها و سموم بدن را خارج کند. لیمو ترش و عسل دارای مزایای زیادی هستند و باعث می شود برخی مردم تعجب کنند که آیا این معجون برای سلامت بدن مفید است یا خیر؟  عسل یک مایع چسبناک و شیرین است که توسط زنبورهای عسل تولید می شوند و یک جایگزین طبیعی برای شکر فرآوری شده است، همچنین دارای برخی از کاربردهای درمانی مانند درمان زخم و سوختگی می باشد.

ارزش غذایی لیمو ترش

در هر ۱۰۰ گرم از لیمو ترش شاهد وجود مواد مغذی به شرح زیر خواهید بود:

انرژی ۲۸ کیلوکالری
چربی کل ۰٫۳ گرم
چربی اشباع ۰ گرم
چربی چند اشباع نشده ۰٫۱
چربی تک اشباع نشده ۰
کلسترول ۰
سدیم ۲ میلی‌گرم
پتاسیم ۱۳۸ میلی‌گرم
کربوهیدرات ۹ گرم
فیبر غذایی ۲٫۸ گرم
قند ۲٫۵ گرم
پروتئین ۱٫۱ گرم
ویتامین آ ۲۲ واحد
کلسیم ۲۶ میلی‌گرم
ویتامین د ۰
ویتامین ب۱۲ ۰
ویتامین ث ۵۲ میلی‌گرم
آهن ۰٫۶ میلی‌گرم
ویتامین ب ۶ ۰٫۱ میلی‌گرم
منیزیم ۸ میلی‌گرم

پزشکان معتقدند که این دو ماده در یک نوشیدنی می تواند با بسیاری از بیماری های رایج از جمله: مسائل گوارشی، آکنه و افزایش وزن کمک کنند.

لیمو ترش حاوی مواد مغذی و ترکیبات مفید بوده که ممکن است به کاهش بیماری های مزمن مانند: بیماری های قلبی، سرطان مری، سنگ کلیه و دیابت کمک کند. خواص لیمو ترش و عسل با توجه به ویتامین ها و مواد مغذی هر یک از آنها اگر به طور همزمان مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند بهبود بیماری را دو چندان کنند.

پوست سالم و روشن

خواص لیمو ترش و عسل برای پوست در سال های اخیر مورد توجه مردم قرار گرفته است. این ترکیب علاوه بر اینکه با پاکسازی و از بین بردن سموم باعث درخشندگی و شفافیت پوست شما می شود، از بروز مشکلات پوستی نیز جلوگیری می کند.

درمان سرماخوردگی

معجون یک لیوان آب با لیمو ترش و عسل می تواند یک درمان آرام بخش برای گلودرد باشد و زمانی که از آن بنوشید برای شما لذت بخش بوده و باعث بهبود سلامتی شما می شود. یکی از بهترین راه های استفاده از عسل و لیمو، زمانی است که شما از گلودرد، سرفه یا سایر بیماری های تنفسی رنج می برید. این معجون می تواند از سرفه جلوگیری و دستگاه گوارش را بهبود ببخشد.

درمان یبوست

از دست دادن آب بدن می تواند باعث یبوست شود که یک مشکل رایج در کودکان، زنان باردار و سالمندان است. مصرف لیمو ترش و عسل باعث تسکین یبوست می شود. نوشیدنی های طعم دهنده مانند آب لیمو عسل می تواند برای آن دسته از کودکان مفید باشد که تمایلی به مصرف آب آشامیدنی ندارند.

چگونه لیمو و عسل مصرف کنیم؟ نصف لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه نموده و سپس یک قاشق غذاخوری عسل با آن مخلوط کرده و خوب حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید