آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, خانواده من

خواص ژل رویال

ژل رویال و خواص آن

مواد مغذی ژل رویال
ژل رویال حاوی ویتامینهای B1,B2,B3,B5,B6,B7, B8,B9, B12 آمینواسید ها، چربی ها، قندها ومواد معدنی است. علاوه بر این حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین E و ویتامین D، آهن و کلسیم و ترکیبات ناشناخته دیگر مانند 10- هیدروکسی اسید HDA10 است که تمام این ترکیبات برای سلامتی و عملکرد اندام‌های مرتبط به باروری بدن لازم و موثر هستند.
Folic acid vitamin B 9 که در شکل گیری و بلوغ گلبولهای قرمز خون و کاهش نقص جنین درهنگام تولد ضروری است. در مجموع خانم‌ها که به اسید فولیک بیشتری نیازمندند. (Pantothenic acid (vitamin B 5 که در شکل گیری و تنظیم هورمون‌ها و آنتی بادی‌ها نقش دارد، ویتامین B12 برای ساخت سلولهای جدید موثر است.
ژل رویال حاوی ترکیبات طبیعی است که به عنوان محرک جنسی عمل می‌کنند. تکمیل دوره مصرف در این امر تاثیر فراوانی دارد.

ژل رویال و خواص آن


مواد مفید موجود در ژل رویال
ژل رویال دارای مواد مغذی و معدنی مختلفی نظیر کلسیم، مس، آهن، فسفر، سیلیکون، سولفور، پتاسیم و… است. از مواد مفیدی که در خانواده ویتامین B موجود هستند نیز در این ژل یافت می‌شود: بیوتین یا ویتامین B7، اینوزیتول، فولات، اسیدهای نوکلئیک، گاما گلوبین، ۱۷ نوع اسید آمینه شامل ۸ نوع اسیدآمینه‌ای که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست و باید ازطریق مواد غذایی به بدن خود وارد کند.

ایجاد تعادل در سطح کلسترول
تصور می‌شود که بیشتر مواد شیرین و خوشمزه نقش منفی در سطح کلسترول بدن ایفا می‌کنند، اما درمورد ژل رویال این‌طور نیست. پس نقش ژل رویال چیست و چگونه در این مورد به بدن کمک می‌کند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که اضافه شدن این ژل به رژیم غذایی افراد باعث کاهش سطح کلسترول بد می‌شود و از مشکلاتی نظیر تصلب شرایین جلوگیری می‌کند و برای پیشگیری از مشکلات قلبی-عروقی دیگر مثل سکته قلبی و مغزی مفید است.

افزایش تعداد گلبول‌های قرمز
ژل رویال می‌تواند تعداد گلبول‌های قرمز را در خون افزایش دهد و باعث کاهش کم خونی شود. در پژوهش صورت گرفته در طول ۶ ماه، ۳۱ داوطلبی که روزانه ۳ گرم مکمل ژل رویال را مصرف کردند گلبول‌های قرمز بیش تری در خونشان وجود داشت. همچنین ژل رویال سطح تستوسترون را در بدن افزایش می‌دهد که به دنبال آن تعداد گلبول‌های قرمز تولید شده در بدن زیاد می‌شود.

متوازن کردن میزان استروژن توسط ژل رویال
شرایطی مانند داشتن تخمدان پلی کیستیک و قاعدگی نامنظم ارتباط مستقیمی با عدم توازن هورمونی دارد و می‌تواند تاثیر منفی بر بارداری داشته باشد. خوشبختانه تخقیقات انجام شده بر روی انسان‌ها نشان داده است که مصرف منظم ژل رویال به تعادل و توازن هورمون‌ها کمک می‌کند.

ژل رویال خالص 5 گرم
ژل رویال خالص 5 گرم


تنظیم فشار خون
برخی تحقیقات نشان داده است که پروتئین‌های موجود در ژل رویال می‌توانند موجب تنظیم فشار خون بشوند. این پروتئین هیدرولیزات می‌تواند اثرات بلندمدتی روی فشار خون داشته باشد و در ترکیب با پتاسیم موجود در آن، به‌عنوان بازکننده عروق در جهت کاهش فشار رگ‌های خونی و قلب عمل می‌کند. به‌نظر می‌رسد که این ماده برای رفع مشکلات قلبی مفید واقع می‌شود.

عمار هاشمی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید