آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, عسل درمانی

درمان زخم روده با عسل

درمان روده با عسل
درمان زخم روده با عسل یکی از روش های بهبودی این بیماری می باشد. به این بیماری کولیت اولسراتیو نیز گفته می شود که موجب عفونت های خفیف و شدید راست روده (رکتوم) و پس روده (کولون) می شود. راست روده به قسمت فوقانی روده بزرگ گفته می شود که کانال مقعدی را به دنبال دارد.

کولیت اولسراتیو ممکن است فراتر از روده بزرگ و در قسمت های مختلف آن گسترش یابد و باعث برخی علائم روده شود. علائم این بیماری به تدریج ظاهر می شود و به مرور طی چند هفته شدت می گیرد. در این مقاله از آهوتا شما را با درمان زخم روده با عسل آشنا خواهیم کرد. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

درمان روده با عسل

درمان زخم روده با عسل

محققان در سال 2008 روی موش ها آزمایشی انجام دادند تا اثر دوزهای مختلف عسل را در بیماری زخم روده ارزیابی کنند. نتایج نشان داد، آنتی اکسیدان های عسل می تواند به بهبود مبتلایان زخم روده کمک کرده و التهاب آن را کاهش دهد. اما این نتایج نیاز به مطالعات بیشتری دارد تا اثر آن را در انسان تأیید کنند.

شایان ذکر است که زخم روده به عنوان یک اختلال گوارشی رایج، همراه با بروز برخی علائم شامل دل درد اسهال خونی همراه با مخاط تعریف می شود. برای برخی ممکن است با علائم دیگری مانند خستگی، کاهش وزن، بی اشتهایی، کم خونی و … نمایان شود. از آنجا که برخی از عسل ها خاصیت پروبیوتیک دارند، ضد باکتری هستند، فلور روده را تقویت کرده، از تشکیل سلول های جدید پشتیبانی می کند.

نحوه مصرف عسل برای درمان زخم روده

  1. می توانید هر روز صبح به صورت ناشتا یک یا دو قاشق غذاخوری عسل میل کنید.
  2. یک قاشق عسل را با آب ولرم ترکیب کنید و به صورت ناشتا بنوشید.
  3. همچنین می توانید عسل و دارچین را با هم ترکیب کنید و آن را جایگزین مربا یا شکلات صبحانه خود کنید.
  4. اگر علاقه زیاد به ماست دارید می توانید دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید تا به شما در زمینه اسیدیته و سو هاضمه کمک کند.
  5. مخلوط سرکه و عسل برای هضم آسان سالهاست که محبوبیت زیادی دارد. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 1 قاشق غذاخوری عسل به یک لیوان بزرگ آب اضافه کنید و قبل از هر وعده غذایی آن را بنوشید.

دیدگاهتان را بنویسید