آخرین خبرها

دکتر مهدی برهانی متخصص طب سنتی

دکتر مهدی برهانی متخصص طب سنتی

عسل یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است

دکتر مهدی برهانی به خبرنگار نشریه عسل درمانی (شماره 20) گفت: اغلب بیماریها به علت سوء مزاج یا تغییر مزاج دارد. حال یا تغییر مزاج در یک عضو یا در کل بدن مطرح است. هر کجا مشکلی در بدن وجود دارد سوء مزاجی در اعضا یا کل بدن وجود آمده است.به طور مثال ما در بحث سردردها در طب سنتی 128 علت برای سردرد ذکر شده که عمدتا از ضعف سیستم ایمنی بدن است. حال هر درمانی را که انجام دهیم باید کنارش یک تقویت کننده به بیمار بدهیم. عسل به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در اغلب موارد می‌تواند تجویز شود. این مدرس دانشگاه افزود: همچنین در کنار درمان یک مورد ناباروری برای تقویت حتما باید عسل تجویز کنیم. مگر در موارد خیلی محدود و انگشت شمار که به عسل حساس هستند.

صنعت زنبورداری


علاوه بر این عسل به عنوان حامل دارو و مواد موثره به عضو مورد نظر در بدن نقش انتقال دهنده مثبت با مزایای اصلاح مزاج سرد را دارد. عسل به عنوان یک حمل کننده دارو و انتقال دهنده جزء لاینفک در تمامی درمانها استفاده می‌شود. عموما افراد با مزاج سرد باید عسل بخورند و به طور معمول 30 گرم به طور روزانه تجویز می‌شود. البته عسل خالص طبیعی.

دکتر برهانی تاکید کرد: عسل یک تقویت‌کننده عمومی است و اغلب افراد می‌توانند از آن بهره بگیرند. باید گفت از این منظر مشابه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید