آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

رئیس سازمان امور اراضی کشور: اجرای یک پایلوت حفظ و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در هر شهرستان کشور

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: سیاستگذاری‌های لازم در سال گذشته در زمینه حفظ و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در کشور انجام و مقرر شده هر شهرستان یک پایلوت را برای این طرح به مرحله اجرا گذارد.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در نشست با مدیران و کارکنان معاونت حفظ کاربری اراضی و یگان حفاظت اراضی کشاورزی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: لازم است مشخصات پایلوت‌ها استخراج شود و گام بعدی انتخاب مدل حقوقی برای یکپارچه‌سازی است که به‌ صورت تعاونی، شرکت سهامی زراعی، کشت و صنعت و. .. می‌تواند باشد.

وی افزود: در موضوع یکپارچه‌سازی لازم است با معاونت آب و خاک، سازمان تعاون روستایی و معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی نیز هم هماهنگی‌های لازم انجام شود.

افلاطونی با اشاره به این که در حفظ کاربری اراضی کشاورزی با وضع مطلوب فاصله داریم، گفت: باید با تغییر نگاه سنتی در این زمینه و بکارگیری فناوری‌های روز، به سمت پایش هوشمند و دقیق و حل مشکلات پیش برویم.

وی افزود: مسوولیت اصلی پایش هوشمند اراضی کشاورزی با یگان حفاظت است اما لازم است دیگر دفاتر ذی‌ربط هم در این زمینه همکاری کنند.

این مقام مسوول اضافه کرد: در زمینه پایش هوشمند می‌توانیم از توانمندی‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز استفاده کنیم.

 رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به این که واگذاری برخی از امور اجرایی مانند وظایف تبصره ۲ و اجرای احکام قطعی قضایی در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: واگذاری و برون‌سپاری وظایف سازمان باید با شرکت‌هایی باشد که آشنایی و تسلط لازم را برای ارائه خدمات باکیفیت داشته باشند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید