آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: سندارشدن اراضی کشاورزی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی از مهمترین اولویت‌های کاری این وزارتخانه و دستور مقام معظم رهبری است.

به گزارش  خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا،  «سیدمحمد آقامیری» در دومین نشست کارگروه مرکزی رفع تداخلات در سال ۱۴۰۲ افزود: موضوع رفع تداخلات اراضی کشاورزی کاری بسیار مهم و خدمتی بزرگ به مردم و کشور است و باید با تلاش مضاعف این کار بزرگ را به پایان برسانیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی و کارگروه رفع تداخلات هر هفته و بدون تعطیلی برگزار شود و استان‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه رفع تداخلات نداشتند، با تلاش مضاعف و طبق برنامه زمان‌بندی شده عمل کنند تا این امر در پایان سال به اتمام برسد.

آقامیری گفت: گزارش هفتگی از فعالیت استان‌ها در زمینه رفع تداخلات و صدور اسناد تهیه شود و از استان‌هایی که عملکرد خوبی دارند و تا پایان شهریور رفع تداخلات را پایان دهند، تقدیر و تشکر خواهد شد.

وی افزود: آمارنامه سالانه وزارت جهاد کشاورزی در دست چاپ است و رفع تداخلات اراضی یکی از موارد مهمی است که در آن گنجانده می‌شود و پایه و اساس کار وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: برای حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، در دهه ۴۰ اصلاحات ارضی در کشور رخ داد و باعث خرد شدن اراضی کشاورزی شد و می‌دانیم که در اراضی خرد هزینه تولید افزایش و بهره‌وری اراضی کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: قوانینی مانند قانون ارث هم موجب خرد شدن اراضی کشاورزی شده است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید، در این راستا می‌توان از مشوق‌هایی استفاده کرد تا مانع خرد شدن اراضی کشاورزی شد.

آقامیری تصریح کرد: در اسناد اراضی کشاورزی باید کاربری اراضی قید و ذکر شود که امکان تغییر کاربری این اراضی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مختلف در داخل و خارج از وزارت جهاد کشاورزی برای رفع تداخل و صدور اسناد اراضی کشاورزی لازم و ضروری است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: در رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی باید دقت و سرعت با هم همراه باشند تا حقی از مردم یا دولت در این زمینه ضایع نشود.

دیدگاهتان را بنویسید