آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, مقالات, مقالات نشریه

ششمین دوره طرح پایش تلفات کلنی‌ها آغاز شد

ششمین دوره طرح پایش تلفات کلنی‌ها آغاز شد

ششمین دوره طرح پایش تلفات کلنی‌ها آغاز شدششمین دوره طرح پایش کلنی‌های زنبور عسل کشور به همت کارشناسان و متخصصان صنعت زنبورداری دانشگاه تهران شروع شد.

افزایش نگران کننده تلفات کلنی‌های زنبور عسل در سالهای اخیر و پدیدار شدن بیماریهای جدید کارشناسان و محققان حوزه زنبور عسل را بر آن داشته که در پی بررسی و ارزیابی دقیق علل آنها و یافتن سهم هرکدام در آمار کلی تلفات باشند.

یافتن راه حل‌های برای کاهش این تلفات و تعیین سهم مدیریتی و عوامل بیمایزا و… در هرکدام براساس اطلاعات دقیق و متقن به کمک صنعت زنبورداری و زنبورداران خواهد آمد که بتوانند این معضلات و مشکلات را بهتر مدیریت کنند و از خسارت‌های آینده بکاهند.

مهمترین مسئله در یک تصمیم گیری کلان و  به ویژه راهنمایی زنبورداران داشتن داده‌های قابل اتکا و تحلیل این داده‌ها برای تصمیم‌گیری درست و ارائه مشاوره به زنبورداران است.

طرح پایش با بررسی علل مرگ و میر کلنی‌ها در کشور بر آن است تا بر پایه اطلاعات دقیقی که از زنبورداران و کلنی‌ها دریافت می‌کند این بررسی‌ها را به طور دقیق، علمی و کارشناسانه ارائه دهد.

این ششمین دوره طرح است که در حال انجام مراحل مطالعاتی و اجرایی است. زنبورداران با شرکت در این طرح پایه‌گذار یک سرمایه  دانشی خواهند بود که در آینده به کاهش مخاطرات آنان کمک می کند.

طرحی ملی که نیازمند همکاری زنبورداران در تمامی سطوح است. جمعی از کارشناسان و متخصصان پرورش زنبور عسل از دانشگاه تهران با تلاش شبانه روزی پیگیرانه برای حل و فصل مشکلات و ارائه راهکار به زنبورداران در حال انجام این طرح هستند.

برای ثبت اطلاعات لطفا به لینک زیر مراجعه کنند.

https://survey.porsline.ir/s/GQxVCyXj

https://survey.porsline.ir/s/GQxVCyXj

دیدگاهتان را بنویسید