آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, مقالات, مقالات نشریه

غایب همیشگی گردهما‌یهای صنعت زنبورداری

ارشاد مرشدی / صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله زنبورداران پیشرو

به قلم  ارشاد مرشدی (صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله زنبورداران پیشرو)

مهندس صارمی مجری طرح توسعه صنعت زنبورداری غایب همیشگی گردهمای‌هایی صنعت پرورش زنبور عسل است.

آخرین غیبت ثبت شده برای او «اولین سمپوزیوم آپی تراپی ایران و ترکیه در روزهای 3 و 4 آبان ماه» بود. جهت اطلاع شما این سمپوزیوم با حضور متخصصان آپی تراپی بین المللی و داخلی، اطبا طب سنتی، زنبورداران و فعالان صنعت زنبور عسل طی 2 روز برگزار شد.

ارشاد مرشدی / صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله زنبورداران پیشرو

ارشاد مرشدی / صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله زنبورداران پیشرو

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو، روشن نیست چه اتفاقی باید بیفتد تا مهندس تورج صارمی مجری طرح توسعه صنعت زنبورداری با اینکه از او دعوت به عمل می‌آید، در نشست‌ها، کنگره‌ها، نمایشگاه‌ها و سمپوزیوم‌ها شرکت کند و از کم و کیف این رخدادها به نفع صنعت پرورش زنبور عسل با دیدن توانمندیها و اشراف به کاستی‌ها بهره بگیرد.

این چندمین بار است که سایه سنگین مهندس صارمی موجب می‌شود که الطاف او شامل رخدادهای مهم صنعت زنبور عسل نشود.

اگرچه مهندس صارمی در آخرین سال‌های خدمت خود حاضر شده در بی سر و صداترین طبقه معاونت امور دام دور از ناملایمات و گله‌هایی که نسبت به عملکرد او می‌شود گوشه‌ای ساکت بنشیند و عطای حضور و گوش دادن به گله تولیدکنندگان را به لقایش ببخشد و این آخرین سالهای خدمت خود در وزارت جهاد کشاورزی با آرامش طی کند، او پیش خود می‌گوید این دو سال آخر خدمت هرچه بی درد سر طی شود بهتر است! چرا به مجمعی بروم که زنبوردار ممکن است برای نبود بازار فروش عسل احتمالا گله کند؟! از نبود حمایت‌های دارویی و تولیدی ناله کند و من گوشم را بیازارم!

جناب آقای مهندس صارمی جهت اطلاع جنابعالی اولین سمپوزیوم آپی تراپی برای اولین بار در این سطح در کشور برگزار شد همانگونه که می‌دانید آپی تراپی یعنی دانش پیشگیری و درمان با محصولات زنبور عسل طبق نظر کارشناسان بین المللی که احتمالا نام آنها را نمی‌دانید یکی از بهترین راهکارهای توسعه‌ی پایدار در صنعت پرورش زنبور عسل است.

شما به عنوان بالاترین مرجع و متولی تولید در وزارت جهاد کشاورزی سالها با برگزارکننده همکاریهای قبلی داشتید و ایشان را به خوبی می‌شناسید، عقل سلیم حکم می‌کرد به دلیل جامعیت موضوع که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، حضور متخصصان آپی تراپی بین المللی از کشور ترکیه، حضور پزشکان و متخصصان طب سنتی که برای همین منظور آمده بودند، حضور زنبورداران از سراسر کشور و… باید حداقل چند ساعتی حضور می‌یافتید و از کم و کیف برنامه‌ها آگاه می‌شدید. حتی فراتر از این جناب آقای محمد ابراهیم حسن‌نژاد معاون امور دام را نیز برای اشراف بیشتر به کم و کیف صنعت پرورش زنبور عسل دعوت می‌کردید. بزرگی شخصیت افراد و کرامت آنها به عدم حضور در مجامع صنعت زنبورداری نیست. شما به هر میزان که از رخدادهای مثبت صنعت زنبورداری فاصله بگیرید به همان اندازه بهره‌برداران محق هستند که شما را دلسوز به حال صنعت ندانند.

عدم حضور مهندس تورج صارمی در رخدادهای صنعت زنبور عسل برای چندمین بار است اتفاق می‌افتد که موجب دلسردی و بی انگیزگی بهره‌برداران شده است. آنان می‌گویند متولی صنعت پرورش زنبور عسل چه کار مهمتری دارد که در این نشست‌ها حضور نمی‌یابد!؟

آقای تورج صارمی شما نیاز به دعوتنامه ندارید. در هر مکانی که بهره‌برداران و تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات زنبورداری، خوراک و مکمل زنبور عسل حضور دارند شایسته است شما نیز حضور یابید و اگر کاری از دستتان بر نمی‌آید حداقل می‌توانید همراهی کنید و مشکلات را به عنوان یک شنونده گوش دهید.

این کمترین خواسته فعالان و دست‌اندرکاران صنعت زنبور عسل است که متولی تولید را در کنار گام‌های تحول خواه خود ببینند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید