آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, جلد نشریات, خانواده من, عسل درمانی

فواید عسل طبیعی در پاییز و زمستان

فواید عسل طبیعی در پاییز و زمستان

هرچند که ممکن است در زمستان به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای سلامتی ما پیش آید از سرفه و گلودرد سخت گرفته تا ابتلا به دردهای مفصلی و خشکی پوست، با این بیماری ها که ممکن است ناشی از دما و هوای سرد باشند، دست به گریبان شویم.

به همین دلایل است که خیلی از افراد هم هستند که فصل سرد با نسیمِ سردش را دوست ندارند. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که زمستان را به خاطر مسائلی که در سلامتی شما ایجاد می کند، دوست ندارید فکر می کنم این مطلب می تواند به شما کمک کند تا با کمک فواید عسل طبیعی در زمستان ، از آن لذت بیشتری ببرید. هرچند این مطلب قطعا برای طرف داران پروپا قرص زمستان هم می تواند مفید باشد و کمک کند تا آنها هم از سرمای مطبوع زمستان در نهایت سلامتی لذت بیشتری ببرند.

خیلی از افراد مثل من به هنگام بیماری ترجیح می دهند به جای آنکه سریعا به پزشک مراجعه کنند، به سراغ داروهای گیاهی خانگی بروند و تا حد امکان با کمک محصولات طبیعی خوددرمانی کنند.

خواص خوردن عسل قبل از خواب چه تاثیری دارد

خواص خوردن عسل قبل از خواب چه تاثیری دارد – عمار هاشمی

خبر خوب این است که در اکثر آشپزخانه های ایرانی، ترکیبی سحرآمیز پیدا می شود که می تواند سلامتی شما و سلامتی پوست تان در طی فصل زمستان را حفظ کند و این ماده شگفت انگیز، چیزی جز عسل طبیعی نمی تواند باشد.

عسل غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است و اثبات شده که برای سلامتی فواید بسیار زیادی دارد.

بنابراین، حتی اگر شیرینی آن را دوست ندارید، برای حفظ سلامتی تان بهتر است به مصرف عسل با کیفیت متوسل شوید.

فواید مصرف عسل طبیعی در پاییز و زمستان

بهتر است به سراغ برخی فواید استفاده از عسل در فصل دوست داشتنی زمستان برویم.

1) گلودرد

گلودرد یکی از رایج‎ترین مشکلات در فصل زمستان است. این بیماری اغلب در اثر افت دما اتفاق می افتد و ممکن است باعث درد زیاد شود و همچنین می‏تواند روی صدای شما تاثیر بگذارد. گلودرد ممکن است موجب دردناک شدن تکلم شود و علاوه بر این شما را زودرنج کند و منجر به عفونت و گاه تب شود. اما شما می‎توانید با قرار دادن عسل در رژیم غذایی‏تان از گلودرد پیشگیری کنید. افزودن عسل به چای گیاهی مانند زنجبیل یا لیمو یا افزودن آن به چای سیاه را شروع کنید. اگر این کار را دوست ندارید، در هفته یک یا دو قاشق عسل میل کنید.

2) تقویت سیستم ایمنی در زمستان

عسل می‏تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند و آن را قوی‎تر کند. فصل زمستان می‏تواند بر سلامتی ما تاثیر بگذارد و بیماری‎ها و عفونت‎های بسیاری را ایجاد کند که با مصرف عسل به راحتی می‎توان از آن‎ها پیشگیری کرد. از آن جایی که تنفس در هوای سرد زمستان ممکن است به راحتی ما را بیمار کند، مشکلات سلامتی مرتبط با سیستم‎های تنفسی در این فصل بسیار رایج  است. اما با مصرف یک قاشق پر عسل در یک لیوان آب گرم و چند قطره لیمو می‎توانیم از این مشکلات رها شویم.

3) تسکین درد حاصل از سوختگی یا جراحت

اگر شما تا به حال جراحت دیده اید یا حتی سوختگی داشته اید، باید به عسل متوسل شوید تا درد را کاهش دهید و فرایند بهبود را تسریع کنید. بسیاری از افراد نمی‎دانند که عسل یک درزگیر طبیعی زخم است. عسل وانمود می کند که منطقه سوختگی با پوست نو پوشانده شده،و از این طریق در پوشاندن زخم از درون، به بدن کمک می‎کند. عسل همچنین خواص آنتی بیوتیکی دارد که درمان خانگی شفابخشی برای زخم های کوچک بشمار می‎آید.

4) عسل و تاثیر آن بر زیبایی پوست و مو در زمستان

ما همگی می دانیم که عسل فواید زیبایی نیز دارد. به همین دلیل در حجم وسیعی در داروهای خانگی مراقبت از پوست و مو  به کار می رود. زمستان اغلب موجب خشکی پوست کف سر، موها و پوست بدن ما می‎شود و اثبات شده که عسل دارای خواص مرطوب کننده و هیدراته است. شما می‎توانید عسل را با روغن نارگیل مخلوط کنید و مو و کف سرتان را مرطوب کنید.

همچنین می توانید از عسل برای پیشگیری از خشکی پوست لب استفاده کنید. علاوه بر این عسل برای ترکیب اعجاز آور مرطوب کننده عالی در ماسک های طبیعی و اسکراب های ضدعفونی کننده استفاده می‎شود.

البته اگر علاقه مند هستید که بیشتر راجع به تاثیر عسل طبیعی بر پوست و مو بدانید و با طریقه صحیح مصرف آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنم حتما مقاله روش های تهیه ماسک عسل طبیعی برای پوست را بخوانید. خوب امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا شما هم از تجربه های دلنشین خود که از فواید عسل طبیعی در زمستان سرد داشته اید، برای مان بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید