آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اعلام کرد؛ کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در کشور توسط هلال احمر

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اعلام کرد؛ کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در کشور توسط هلال احمر

رضا احمدی مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اعلام کرد: جمعیت هلال احمر با تعامل و نظارت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ۱۰۰ هزار اصله نهال می‌کارد.

به گزارش خیرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل وزارت جهاد کشاورزی، «رضا احمدی» افزود: کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال توسط جمعیت هلال احمر در راستای مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور در اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت انجام می‌شود.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار داشت: قرار است کاشت این میزان نهال به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در استان‌های کشور، پیش از هفته منابع طبیعی با استفاده از توان مردمی و گروه‌های امدادی در اختیار این نهاد صورت گیرد.

وی ادامه داد: نهال‌ها به صورت رایگان برای کاشت در اختیار قرار خواهند گرفت.

احمدی تولید نهال را مهم‌ترین بخش اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت عنوان کرد و گفت: حوزه منابع طبیعی با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی به کارگاه فعال تولید نهال تبدیل شده است.

وی گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشور برای تولید و کاشت نهال وجود دارد و ایران قابلیت کاشت بیش از یک میلیارد درخت را دارد.

هوشمندسازی نهالستان‌های جنگلی کشور

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از هوشمندسازی نهالستان‌های جنگلی کشور خبر داد و گفت: قدم‌های خوبی برای هوشمندسازی نهالستان‌های جنگلی در راستای افزایش دقت در آمار، مصرف بهینه آب و زنده‌مانی نهال‌ها برداشته شده است.

احمدی افزود: تعطیلی در تولید نهال وجود ندارد و تمام استان‌های کشور برای اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت پای کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت از هفته منابع طبیعی کلید می‌خورد، اما کار اصلی ما در پاییز سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید