آخرین خبرها, پرورش دهندگان ملکه و زنبور

نقش عسل در کاهش مشکلات تنفسی

عسل

عسل می‌تواند اخلاط را جذب کرده و از عمق بدن بیرون بیاورد

نقش عسل در کاهش مشکلات تنفسی

در نسخه‌های درمانی پزشکان باستان از عسل در درمان مشکلات مهم تنفسی استفاده‌های زیادی می‌شد. هیپو کرات فیلسوف وپزشک یونانی خوردن عسل گرم شده را برای جلوگیری از سرفه‌های تند توصیه می‌کرد و معتقد بود این عمل چرک‌های گلو را پاک می‌کند. سودمندی و اثر درمانی عسل بر روی سیستم تنفسی مورد تایید پژوهشگران متعددی قرار گرفته و پزشکان تاکید بر این دارند که موادی که در عسل وجود دارد موجب ضدعفونی و تقویت دستگاه تنفسی می‌شود. از مصارف درمانی مهم عسل می‌توان به اثرات کمک درمانی در بیماری سل، التهاب ریه، آسم و ذات الریه اشاره کرد. عسل یکی از بهترین موارد جهت درمان انواع گلو درد است و برای درمان سختی عمل بلع، خشکی گلو و سرفه‌های زیاد هم توصیه می‌شود. عسل می‌تواند اخلاط را جذب کرده و از عمق بدن بیرون بیاورد.
برخی نسخه‌های مفید عسل درمانی جهت رفع مشکلات تنفسی عبارتنداز:
الف – جهت درمان گرفتگی صدا یک قاشق عسل طبیعی را در یک لیوان آب ولرم حل کرده، صبح ناشتا جرعه جرعه میل کنید یا این که مقداری نمک به آن اضافه کرده و با آن غرغره کنید.
ب – مخلوط عسل و آبلیمو تازه به نسبت مساوی به علت در برداشتن مقداری آنتی بیوتیک و مقادیر زیادی ویتامین ث و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی برای تسریع التیام انواع سرما خوردگی‌ها، گلو درد، عفونت‌های گلو و شش‌ها و سرفه بسیار مفید و اثربخش است. نوشیدن این ترکیب در مواقع حملات و قبل از حملات آسم بسیار مفید و موثر می‌باشد.
ج – جهت رفع عفونت گلو با غرغره کردن عسل می‌توانید از محلول زیر استفاده کنید.
یک قاشق غذاخوری برگ خشک وخرد شده مریم گلی را در یک لیوان آب جوش ده دقیقه دم کنید. سپس آن را صاف کرده وبا دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روزانه چند نوبت غرغره کنید. با تکرار این عمل، عفونت گلو به تدریج از بین می‌رود.
د – آثار درمانی شلغم بر روی سیستم تنفسی بر هیچ کس پوشیده نیست. در عین حال بسیاری افراد طعم و بوی شلغم را نمی‌پسندند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می‌توانید از عصاره شلغم و عسل استفاده کنید که در مقایسه با شلغم خام یا پخته طعم به مراتب بهتری دارد. به علاوه عسل و شلغم در کنار هم اثر درمان مضاعفی خواهند داشت. برای گرفتن عصاره شلغم و عسل می‌توانید قسمت بالایی شلغم را برش داده و داخل آن را خالی کنید. سپس داخل شلغم مقداری عسل بریزید و بگذارید به مدت چند ساعت در یخچال بماند. با این روش داخل شلغم از مایعی پر می‌شود که سرماخوردگی را درمان می‌کند و باید چندبار در طول روز مصرف شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید