آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, مقالات, مقالات نشریه

هفته زمین پاک، برای کمک به زمین

دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک

دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک و از 2 تا 8 اردیبهشت ماه هفته زمین پاک در کشورمان نامگذاری شده است. اگرچه هر روز باید روز زمین پاک باشد چون بر این زمین به دنیا می‌آئیم. راه می‌رویم، نفس می‌کشیم. عشق می‌ورزیم و نهایتا میمیریم.

کمک به زمین ساده است. کافی است بخواهیم و زمین را دوست داشته باشیم. طبیعت و زمین از آن همه مردمان است. بسیار ساده است هر کجا می‌رویم ردی از خود (زباله) به جا نگذاریم. کمتر از مواد آلاینده کننده خاک، آب و هوا استفاده کنیم.

راه حل‌های بهتری وجود دارد. امسال سعی کنیم از کیسه‌های نایلون کمتری بهره بگیریم، برای نفس زمین که از نایلون‌های رها شده در طبیعت توسط ما، به شماره افتاده، وقفه‌ای ایجاد کنیم. ایده‌ها و ابتکارات شما برای حفظ زمین به شمار انسان‌های روی زمین است. خودتان بهترین راه را خواهید یافت. کافی است کمی به آن بیاندیشید.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو، رهاسازی هرگونه زباله را برای خود ممنوع کنیم. آهسته، با احترام و شمرده‌ این کار را به دوستان، همسایگان و بستگان خود گوشزد کنید.

لطفا هر گاه به طبیعت می‌روید هیچ زباله‌ای از خود به جا نگذارید سپس‌تر فردی از خانواده شما قرار است به آن محیط وارد شود و از نامهربانی شما چه خواهد گفت؟ شاخه‌های درختان را نشکنید و خوش خویی با درختان را به دیگران بگوید.

بهتر است خودمان پیشگام پاکیزه سازی طبیعت باشیم. پاکسازی طبیعت وظیفه دیگران نیست. لطفا صحنه‌های نا زیبای زباله‌های رها شده در طبیعت را به یاد آورید و از این پس تصمیم بگیرید قدری از بار اضافه‌ای که به زمین تحمیل کرده‌ایم، بکاهیم در این هفته همه راهکارهایی که برای حفاظت از زمین به ذهنتان می‌رسد با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید.

دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک

دیدگاهتان را بنویسید