آخرین خبرها

هیچ‌گاه پیشنهاد مشارکت در بازی را از روی فرزندانتان را رد نکنید

بازی با فرزندان
بازی با فرزندان

کارشناس طب سنتی گفت: بازی‌‌کردن با ایجاد حس رقابت توأم با دوستی باعث کاهش سرخوردگی‌ها، افسردگی و احساس ناتوانی می‌‌شود و حس زندگی و نشاط را به افراد بازمی‌گرداند پس هیچ‌گاه پیشنهاد مشارکت در بازی از سوی فرزندانتان را رد نکنید.
سید جواد علوی در گفت‌و‌گویی درباره راه‌های رفع استرس و ناراحتی‌‌های روانی اظهار کرد: ورزش کردن با تغییراتی که در کل سیستم بدنی و عصبی ایجاد می‌کند برای ارتقای سلامت روان بسیار مفید است اما بازی چیز دیگری است؛ متأسفانه در جامعه ما بسیاری از بزرگسالان بازی را امری مخصوص کودکان دانسته و از انجام آن خجالت می‌کشند و آن را امری نکوهیده می‌شمرند.
وی اضافه کرد: اما این تصوری کاملاً اشتباه است؛ بازیهای فکری و حرکتی که به‌صورت دسته‌جمعی انجام می‌گیرد از دیرباز وجود داشته و امروزه از آنها تحت نام بازیهای محلی یا سنتی یاد می‌شود, این بازیها با ایجاد حس رقابت توأم با دوستی باعث کاهش سرخوردگیها، افسردگی و احساس ناتوانی می‌‌شود و حس زندگی و نشاط را به افراد بازمی‌گرداند.
علوی تصریح کرد: پس هیچ‌گاه پیشنهاد مشارکت در بازی از سوی فرزندانتان را رد نکنید و به‌فراخور توان جسمی و شرایط سنی‌تان با آنها همراهی کنید.
وی عنوان کرد: انسان تغییر و تنوع را می‌پسندد اما تبلیغات نامناسب این تنوع‌طلبی انسان را به‌شکل ناخوشایندی به‌سمت تقاضای روز‌افزون برای کالاها و خدمات لوکس و مصرفی پیش برده است که نه‌تنها فایده‌ای در بر ندارد بلکه خود به‌صورت یک چالش ذهنی، برای عقب نماندن از دیگران در آمده است.
این کارشناس طب سنتی گفت: یکی از بهترین راهها برای مدیریت این حس تنوع‌طلبی مسافرتهای ساده همراه با ماجراجویی است, اعتقاد به تأثیر درمانی طبیعت و مسافرت در بهبودی امراض جسمی و روانی تاریخچه‌ای بسی طولانی دارد.
علوی بیان کرد: ابوعلی سینا در کتاب قانون در بحث استفاده از دارو برای درمان می‌نویسد «بدان که کمک جستن از چیزهایی که نیروهای روانی را تقویت می‌کنند مانند شادی و دیدار با مناظر خوش‌آیند و همنشینی با نشاط‌آورها برای بیمار بسیار نافع است، سفر بیمار از شهری به شهری دیگر و از هوایی به هوایی دیگر نیز از این قبیل معالجات است».

دیدگاهتان را بنویسید