آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

دبیر ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت: طرح جنگل‌کاری برای عرصه‌های مستعد تهیه می‌شود

۴۰۰ میلیون اصله نهال در قالب طرح‌های منابع طبیعی کاشته می‌شود

معاون امور جنگل و دبیر ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: با شناسایی و مطالعه عرصه‌های مستعد درختکاری، برای این مناطق طرح جنگل‌کاری ۱۰ ساله تهیه می‌شود.

به گزارش  مجله زنبورداران پیشرو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «نقی شعبانیان» در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به منظور دستیابی به هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر بین ستاد سازمان منابع طبیعی با ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها به صورت وبیناری برگزار شد، از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست آمار نهال‌های تولید شده را تا پایان اردیبهشت در سامانه مدیریتی بارگذاری کرده و برای محل کاشت درخت و جنگل‌کاری، طرح تهیه کنند.

دبیر ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهارداشت: تمامی عرصه‌های مستعد درختکاری اکنون شناسایی و مطالعه شده و برای این مناطق طرح جنگل‌کاری ۱۰ ساله تهیه می‌شود.

شعبانیان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، گونه‌های سازگار با آن نواحی کاشته خواهد شد و در این طرح به چگونگی حفظ و نگهداری درختان توجه ویژه شده است.

در این نشست، مدیران کل منابع طبیعی استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، اردبیل و خوزستان در مورد وضعیت نهالستان‌های موجود و میزان نهال‌های تولیدی و محدودیت‌ها و موانع موجود گزارشی به صورت ویدئوکنفرانس ارائه کردند.

بنابر این گزارش، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اکنون به خاطر موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه‌خشک و وجود اکوسیستم‌های شکننده و حساس و همچنین قرار داشتن ایران در زمره کشورهای با پوشش کم‌جنگل، در کنار انجام سایر وظایف سازمانی مصمم است با حمایت دولت و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت گسترده بخش خصوصی، تشکل‌های مردم‌نهاد و دوستداران و علاقه‌مندان به سرسبزی طبیعت کشورمان، در یک دوره چهار ساله نسبت به تولید و استقرار یک میلیارد نهال در جای جای این سرزمین پهناور اقدام کند.

طبق اعلام سازمان منابع طبیعی، هر ایرانی در قالب مسئولیت اجتماعی و با کاشت حداقل ۳ درخت می‌تواند در تحقق اهداف طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گام اساسی برداشته و بر این طرح جامه عمل بپوشاند.

دیدگاهتان را بنویسید