اخبار, اعلانات مهم

راه اندازی گروه(دپارتمان) عسل در باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو به تصویب رسید و مزدک بهروش مأمور تشکیل آن گردید

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو طی حکمی از سوی محمد بابارضا رئیس باشگاه غذا و خوراک‌شناسی کمیسیون ملی یونسکو ایران، مزدک بهروش مأمور تشکیل دپارتمان عسل در باشگاه غذا وخوراک شناسی این نهاد شد.


کمیسیون ملی یونسکو در ایران با راه‌اندازی باشگاه غذا و خوراک شناسی در عرصه‌های مختلف مرتبط با آداب و رسوم و فرهنگ خوراکی ها، و نیز محصولات کشاورزی و ظرفیت‌های ملی مانند چای، برنج، زعفران، زرشک، گندم و عسل ایران قصد دارد تا با نگرش بر ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی این نهاد نسبت به معرفی و ارتقاء جایگاه صنایع مرتبط با این محصولات از جمله عسل ایران اقدام کند. دپارتمان عسل پس از تشکیل و راه‌اندازی با هدف ایجاد فضای گفتگو و تعامل گسترده ملی و بین‌المللی و تبادل فرهنگی، علمی و آموزشی در گستره کشور و بین الملل نسبت به ارزش‌گذاری و تبیین این محصول ارزشمند در منظر بین‌المللی تلاش خواهد کرد.
مهندس مزدک بهروش کارشناس ارشد رشته پرورش زنبور عسل و از فعالین صنعت زنبورداری در استان گلستان است که مأموریت یافته ضمن تعامل شایسته با همه دستگاهها و نهادهای ملی، تشکل‌ها و انجمن‌های فعال درحوزه صنعت زنبور عسل، این دپارتمان را فعال کند و بر بستر شناخت ظرفیت‌های بین‌المللی کمیسیون ملی یونسکو در ایران زمینه‌های رشد و گسترش فرهنگ مصرف عسل، افزایش کیفیت و سالم‌سازی محصول و برگزاری اجلاس، همایشها، جشنواره‌ها و نمایشگاهها و… ارتقاء بخشد. باشگاه‌های غذا و خوراک شناسی یونسکو به عنوان جریانی مردم نهاد و متکی بر دانش و مهارت‌ها و تجارب و فرهنگ مردم متشکل از افراد حقیقی و حقوقی تمامی سنین با پیشینه فعالیت در عرصه‌های مختلف است که ضمن شناسایی توانمندی‌های مردم و امکانات ملی و بین‌المللی برای پیشبرد اهداف به تقویت و آموزش آنها پرداخته و از ظرفیت‌های آنها در راستای توسعه پایدار استفاده می‌کند.
در حال حاضر باشگاه‌های هنر، صنایع دستی، توسعه کسب و کار غذا وخوراک شناسی و مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای و… تشکیل شده است که در مجموع حدود 14 باشگاه فعال و در یونسکو ثبت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید