آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

 بچه دهی یک رفتار پیچیده زنبور

هشدار دامپزشکی کردستان درباره مرگ خاموش زنبورهای عسل

خروج دسته ای از زنبورهای عسل یک شگفتی بیولوژیکی است. برای بسیاری از افرادی که زنبورهای عسل نگهداری نمی‌کنند، حداقل یک بار برخورد با یک بچه طبیعی زنبور تبدیل به یک خاطره مادام العمر می‌شود. اما برای زنبوردار حرفه‌ای، بچه دهی یک لحظه اقتصادی است.

گرفتن یک دسته از زنبورها یک راه عالی برای شروع زنبورداری یا افزایش تعداد کلنی‌ها است. به ویژه زمانی که آنها از از کلنی‌های شما نباشند. واضح ترین مشکل زمان بندی غیرقابل پیش بینی یک فرصت بچه دهی است. زمان توسعه آن تا اولین تولید و ماهیت نامنظم، برنامه‌های توسعه زنبورستان را دشوار می‌کند.

 

* زیست شناسی بچه اولیه

هنگامی که یک دسته از کندو خارج می‌شود، تقریباً نیمی از زنبورهای کارگر، چند زنبور نر و ملکه پیر با بچه طبیعی همراه می‌شوند. بچه زنبور صادر شده معمولاً از چند ساعت تا چند روز در آنجا می‌ماند. در تمام این مدت، زنبورهای پیشاهنگ در جستجوی سایت‌های خانه جدید هستند.

زنبورهایی که محل زندگی بالقوه پیدا می‌کنند به خوشه آویزان باز می‌گردند و روی لایه بیرونی زنبورهای دسته جمعی می‌رقصند. در نقطه ای، یک تصمیم خوشه‌ای در مورد سایت جدید گرفته می‌شود.

 

* ازدحام هیجان

بسیاری از زنبورداران اولین شروع خود را در زنبورداری با یک بچه طبیعی شروع کردند. هر زنبورداری قطعا داستان برخورد با بچه طبیعی خاص خود را دارد.

 

* زنبورها چه مدت آنجا هستند؟

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد یک بچه زنبور طبیعی، مطیع بودن آن است. به طور معمول، بیشتر بچه‌ها خلق و خوی خوبی دارند. اما نه همیشه. ولی با این حال کندو کردن آنها باید آسان باشد. زنبورها به تازگی فرود آمده‌اند، از محل تجمع دفاعی نمی‌کنند و احتمالاً هنوز با غذاهایی که برای سفر برده‌اند، به خوبی تغذیه می‌شوند.

اگر مشکوک هستید که آنها یک گروه شاد نیستند، آنها را سه یا چهار بار در مدت 30 دقیقه با شربت شکر رقیق غبارآلود کنید. بهتر است از پوشش مناسب و سایر تجهیزات حفاظتی استفاده کنید.

 

* جعبه کندو

کندوی که بچه زنبور در آن نگهداری می‌شود چه باید داشته باشد؟ زنبورها تجهیزات قدیمی زنبور عسل و شانه‌های قدیمی را جذاب می‌دانند. اگر بتوانید – حداقل – چند قاب پوکه در یک جعبه دست دوم داشته باشید، شروع خوبی دارید.

 

* لحظه گرفتن

بسیار خوب… شما باید مطمئن شوید که بچه طبیع مربوط به زنبوردار همسایه شما نیست. اگر چنین است از او اجازه بگیرید.

ابتدا تا جایی که می‌توانید بدنه کندو را با ته چسبیده یا ظرف دیگری در زیر بچه طبیعی (زنبورها) قرار دهید. سپس چند تکان سخت به اندام گیاه بدهید. زنبورها همه جا به طور معمول، یک لکه از زنبورها به کندو می‌ریزد در حالی که بقیه زنبورها به هوا می‌روند. تقریباً بلافاصله برخی از زنبورها به محل اصلی باز می‌گردند، برخی از زنبورها گم شده به نظر می‌رسند و به طور تصادفی پرواز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به دنبال جمعیت می‌گردند و کم کم مستقر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید