آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت  اعلام کرد: آغاز حمایت‌های مالی صنایع از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

صنایع، دانشگاه‌ها و بخش تحقیقات برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پیشقدم شدند. به گزارش  خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا، «رضا احمدی» افزود: برخی صنایع با انعقاد تفاهم‌نامه و حمایت‌های مالی برای تولید نهال و تجهیز نهالستان‌ها، همکاری‌های خود را با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آغاز کرده‌اند.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در استان خوزستان تعدادی از شرکت‌های نفتی و در استان آذربایجان شرقی پنج مورد از صنایع در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی از طریق حمایت‌های مالی و تولید نهال به این طرح ورود پیدا کرده‌اند.

وی به مشارکت صنایع چوب و کاغذ نیز اشاره و تصریح کرد: این صنایع پای کار هستند و نسبت به تولید و کاشت نهال قول حمایت دادند.

احمدی با بیان این که تعدادی از نهالستان‌ها برای تولید و زراعت چوب به منظور تامین بخشی از نیاز داخل کشور توسط صنایع چوب و کاغذ مدیریت می‌شوند، گفت: این صنایع می‌توانند در تولید نهال جنگلی به این طرح کمک کنند.

وی با اشاره به این که این طرح بر اعتبارات دولتی تکیه ندارد، اظهار داشت: در کشور ظرفیت‌های بزرگی برای کاشت یک میلیارد درخت وجود دارد و این طرح باید کاملا با مشارکت مردم اجرا شود.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت افزود: یکی از تاکیدات وزارت جهاد کشاورزی این است که اهمیت درختکاری در جذب کربن، حفاظت از آب و خاک و تغییرات اقلیمی برای صنایع مشخص شود.

وی با اشاره به این که ایران هفتمین کشور تولید کننده کربن در جهان است، اذعان داشت: ایران دارای پوشش جنگلی کمی است و بخش صنعت نیز به سرعت در حال توسعه هستند و ممکن است در آینده تولید آلاینده‌ها بر تولید اکسیژن پیشی بگیرد، از این رو ضرورت دارد که جنگل‌ها توسعه یابند.

احمدی درباره نقش NGO ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند مردم و خیرین را ترغیب به همکاری و کمک‌های مالی در تولید و کاشت نهال‌های جنگلی کنند.

وی اضافه کرد: برخی دانشگاه‌ها و بخش تحقیقات از جمله دانشگاه زابل در استان سیستان و پلوچستان برای تولید نهال پیشقدم شده‌اند.

به گزارش  خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا، احمدی افزود: درصدد هستیم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید