آخرین خبرها, اعلانات مهم

مزارعی خبرداد: اقدامات اتحادیه سراسری برای غلبه بر رکورد بازار عسل و کمک به حل مشکلات زنبورداران

پیگیر مشکلات صنعت زنبور عسل هستیم

مهندس مزارعی رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین در یک گفتگوی تلفنی با اشاره به پیگیری مسایل زنبورداران اعم از بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کم بهره و تامین نهاده‌ها گفت: نیک می‌دانیم شرایط کنونی برای زنبورداران دشوار است.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو مهندس مزارعی درخصوص بیمه تامین اجتماعی زنبورداران بیان داشت: پس از جمع‌آوری اطلاعات زنبورداران فاقد بیمه تامین اجتماعی، با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی این اسامی به بیمه و از آنجا به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده و منتظر تصمیم و اقدامات این مجموعه هستیم.

مزارعی گفت: باتوجه به شرایط سخت ناشی از تورم و رکورد بازار عسل زنبورداران برای فصل جدید باید نهاده‌ها، لوازم و تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنند. زنبورداران نتوانسته‌اند عسل خود را به فروش برسانند بنابراین از نظر نقدینگی در تگنا هستند. امیدواریم برای این چالش بتوانیم تسهیلات کم بهره با نرخ سود 14 درصد برایشان فراهم کنیم، مذاکرات در حال انجام است و امید است تا قبل از شروع فصل به دست زنبورداران برسد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری زنبورداران بیان کرد: تامین نهاده شکر با بهای کمتر از قیمت دولتی در دستور کار است که امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های که در حال انجام است و قول‌های مساعدی که گرفتیم این نهاده را در اختیار زنبورداران قرار دهیم.

مزارعی در عین حال تصریح کرد: اتحادیه سراسری آمادگی دارد افرادی که عسل با کیفیت و مطابق با تمامی فاکتورهای استاندارد تولید کرده‌اند و مقدار آن قابل توجه است بدون هیچ سودی آنان را به صادرکنندگان مطمئن دلالت دهد تا برای خرید و صادرات عسل با صادرکننده مذاکره کنند.

مزارعی درخصوص قرارداد صادرات عسل به کشور چین که در ابتدای سال از سوی وزیر محترم جهاد کشاورزی اعلام شد اظهار داشت: برای ورود به این عرصه پیش قراردادی با صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری منعقد شده که درخصوص تامین مالی این فرایند با مباشرت اتحادیه برای خرید عسل و صادرات آن به کشور چین در حال پیگیری هستیم. امیدواریم در آینده خبرهای خوبی برای شروع صادرات به کشور چین با آغاز درخواست خرید از سوی این کشور مواجه شویم.

وی درباره دفترچه‌های الکترونیکی زنبورداران گفت: دفترچه‌های جدید برای یکسال دیگر تمدید خواهد شد و دفترچه الکترونیکی در حال رفع آخرین اشکالات و اقدامات فنی برای صدور یک دفترچه جامع با در برگیری اطلاعات مورد نیاز است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید