اخبار

تعاونی زنبورداران شهرستان خداآفرین رتبه نخست تعاونی‌های آذربایجان شرقی را کسب کرد

سیف الله غفاری

تعاونی زنبورداران امیدمردانقم شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی در ارزشیابی عملکرد که توسط سازمان تعاون روستایی این استان انجام شد در بین تمامی تعاونی‌ها حائز رتبه نخست از نظر خدمت‌رسانی به بهره‌برداران شد.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو سیف‌الله غفاری، مدیرعامل تعاونی زنبورداران امیدمردانقم گفت: این تعاونی 670 عضو فعال دارد که 85 هزار کلنی زنبور عسل دارند.

وی افزود: متوسط برداشت هر کلنی 25 تا 30 کیلو عسل می‌باشد. سیف‌الله غفاری مهمترین شاخص انتخاب این تعاونی از سوی سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی را خدمات رسانی به اعضا، توزیع نهاده به ویژه شکر، عرضه لوازم و تجهیزات زنبورداری و برگزاری دو کلاس آموزشی در سال گذشته عنوان و افزود: در این تعاونی همه اعضا فعال و تعاونی سودده است.

سیف الله غفاری اعضای هیات مدیره این تعاونی را آقایان غلام غفاری، محمدحسین شیر محمدزاده، ناصر تقی‌زاده، میرحمید حسینی و محمد تنهایی معرفی کرد و گفت: همدلی و همراهی اعضا موجب انسجام گام‌ها و خدمت‌رسانی مطلوب به اعضا می‌باشد.

شایان ذکر است در روستای مردانقم حداقل 220 نفر از ساکنین این روستا شغل اصلی آنان زنبورداری است.

شهرستان خداآفرین
تعاونی شهرستان خداآفرین

شهرستان خداآفرین در 22 کیلومتری تبریز در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی بین رشته کوه‌های جنگلی قره داغ و رشته کوه‌های قفقاز واقع شده است. بیش از 86 درصد از وسعت این شهرستان را جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید