آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, مقالات, مقالات نشریه

تلفات 50 درصدی زنبورهای آمریکا در سال گذشته

تلفات 50 درصدی زنبورهای آمریکا در سال گذشته

سال گذشته حدود 50 درصد از کلنی‌های زنبور عسل ایالات متحده از بین رفتند، اگرچه تلاش‌ها برای حفظ جمعیت زنبور عسل کمک کرده است تا نسبتاً ثابت بماند.

به گزارش بخش بین الملل مجله زنبورداران پیشرو به نقل از آسوشیتدپرس، یک بررسی سالانه زنبور عسل نشان داد که کندوهای زنبور عسل ایالات متحده به دومین میزان مرگ و میر در تاریخ رسیده است و زنبورداران تقریباً نیمی از کلنی‌های خود را از دست داده اند.

اما با استفاده از اقدامات پرهزینه برای ایجاد کلنی‌های جدید، زنبورداران به نوعی زنبورستانها را سرپا نگه می‌دارند. نظرسنجی انجام شده در دانشگاه مریلند و دانشگاه آبرن نشان داد که حتی با وجود اینکه 48 درصد از کندوها در سال منتهی به 1 آوریل از بین رفتند، تعداد کلنی‌های زنبور عسل ایالات متحده “نسبتا ثابت باقی ماندند.

تلفات 50 درصدی زنبورهای آمریکا در سال گذشته

زیان سالانه 48 درصدی سال گذشته نسبت به زیان سال قبل 39 درصد و میانگین 12 ساله 39.6 درصد است، اما بر اساس این نظرسنجی به میزان 50.8 درصد مرگ و میر سال 2020-2021 نیست.

جف پتیس، رئیس انجمن جهانی زنبورداران Apimondiaگفت: «این رقم بسیار نگران‌کننده است به ویژه وقتی که ما به سختی کلنی‌های کافی برای برآورده کردن نیازهای گرده افشانی در ایالات متحده را مدیریت می‌کنیم. همچنین این موضوع کار سختی را که زنبورداران باید برای بازسازی تعداد کلنی‌های خود در هر سال انجام دهند، برجسته می‌کند.

ناتالی اشتاینهاور، محقق زنبورهای دانشگاه مریلند، نویسنده ارشد این نظرسنجی، گفت: جمعیت کل کلنی زنبورها نسبتا ثابت است زیرا زنبورداران تجاری کندوهای خود را تکثیر کرده اما این یک فرآیند پرهزینه و زمان بر است.

جی ایوانز، حشره شناس تحقیقاتی وزارت کشاورزی ایالات متحده گفت: علیرغم تلفات سالانه بزرگ، وضعیت با سال 2007 که بسیاری از کارشناسان زنبور عسل انتظار پایان گرده افشانی مدیریت شده را داشتند، بسیار فاصله دارد.

تلفات 50 درصدی زنبورهای آمریکا در سال گذشته

ایوانز گفت: «مطمئناً تهدیداتی در محیط زیست وجود دارد و زنبورهای عسل همچنان پابرجا هستند. من فکر نمی‌کنم زنبورهای عسل منقرض شوند، اما فکر می‌کنم آنها همیشه این نوع چالش‌ها را خواهند داشت».

ایوانز افزود: برخی از زنبورداران تجاری که قبلاً موفق به حفظ جمعیت زنبورهای خود شده بودند، 80 درصد کلنی‌های خود را در سال گذشته از دست دادند، در حالی که سایر زنبورداران خوب عمل کردند. دکتر جف پتیس پتیس که 150 کندو در ساحل شرقی مریلند دارد، کمتر از 18 درصد تلفات داشت و گفت که از اسیدهای آلی برای کنترل کنه استفاده می‌کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید