آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

زنبورها می‌توانند فوتبال بازی کنند!

زنبورها می‌توانند فوتبال بازی کنند!

روزیاتو نوشت: زنبورها مفهوم صفر را می‌فهمند. آن‌ها می‌توانند جمع و تفریق کنند و حتی بهتر از سگ‌های موادیاب مین‌های زمینی را کشف کنند. برخی از زنبورهای گرده (bumblebee) می‌توانند فوتبال بازی کردن را فرا بگیرند. آن‌ها می‌توانند تجربیات خوب و بد را به خاطر بیاورند و این یعنی دارای نوعی از شعور هستند.

دنیای حشرات هزارتو و پیچیده است. در این مطلب از گاردین می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به ۱۰ مورد از جالب‌ترین حقایق کمتر شناخته شده راجع به حشرات. با ما همراه باشید.

 

زنبورها تقریباً همه کاری می‌توانند بکنند

به گزارش روزیاتو، زنبورها مفهوم صفر را می‌فهمند. آن‌ها می‌توانند جمع و تفریق کنند و حتی بهتر از سگ‌های موادیاب مین‌های زمینی را کشف کنند. برخی از زنبورهای گرده (bumblebee) می‌توانند فوتبال بازی کردن را فرا بگیرند. آن‌ها می‌توانند تجربیات خوب و بد را به خاطر بیاورند و این یعنی دارای نوعی از شعور هستند.

 

سوسک‌ها توانایی‌های یک ابرقهرمان کوچک را دارا هستند

سرگین غلتانک شاخدار اگر انسان بود توانایی این را داشت که ۶ اتوبوس دوطبقه را همزمان روی هوا نگه دارد. نوع دیگری از سوسک به نام Regimbartia attenuate این توانایی را دارد که حتی پس از بلعیده شدن توسط قورباغه از درون معده این دوزیست شنا کرده و از پشتش خارج شود.

 

پشه‌ها می‌توانند مفید باشند

نام پشه‌ها اغلب با اذیت و آزار عجین شده است، اما پشه‌ها می‌توانند در گرده افشانی برخی گل‌ها مفید واقع شوند و نهایتاً برای حیوانایی که در زنجیره غذایی در سطوح بالاتر قرار دارند ـ همچون قورباغه‌ها و پرنده‌ها ـ غذا فراهم کنند. به همین خاطر اگر تمام پشه‌ها از بین بروند، این موضوع تاثیرات بسیار مخربی بر محیط زیست خواهد گذاشت.

 

باید نسبت به زنبور بی عسل نظر مثبت تری داشته باشیم

این زنبورها می‌توانند استنتاج متعدی را درک کنند. یعنی این را قضیه را می‌فهمند که اگر A بزرگ‌تر از B و B بزرگ‌تر از C باشد، پس A باید بزرگ‌تر از C باشد. این زنبورها همچنین می‌توانند با نگاه کردن به صورت زنبورهای دیگر آن‌ها تشخیص دهند.

دیدگاهتان را بنویسید