آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد: ترمیم طبیعت اولویت اصلی در کاشت یک میلیارد درخت است

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد: ترمیم طبیعت اولویت اصلی در کاشت یک میلیارد درخت است

معاون وزیر جهاد کشاورزی از در نظر گرفتن یک ردیف اعتباری مستقل در لایحه بودجه برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت خبر داد و گفت: اجرای این طرح مردمی برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا جایی که اولویت اصلی در اجرای این طرح، ترمیم طبیعت است.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا، «عباسعلی نوبخت» در جلسه هماهنگی و هم‌افزایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، با بیان این که اجرای این طرح مردمی برای کشور پر اهمیت است، افزود: رهبر معظم انقلاب با کاشت سه درخت فرمودند «اگر هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد».

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: پس از کاشت درخت توسط رهبر معظم انقلاب، بسیاری از دستگاه‌های نظامی و غیرنظامی در امر درختکاری ورود کرده و مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را برای خود وظیفه و تکلیف دانسته‌اند.

 

وی، زمان جمع‌آوری بذر استاندارد و شناسایی و انتخاب عرصه بر اساس شیوه‌نامه و سند پشتیبان طرح مزبور را برای کاشت درخت بسیار مهم دانست و یادآور شد: عرصه‌های تعیین شده برای کاشت نهال بر اساس توان اکولوژیک و سرشت گونه‌ها تعیین می‌شود.

 

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: عرصه‌های تعیین شده مشمول تهیه طرح بوده و مورد قبول کمیته فنی، شورای عالی سازمان و دبیرخانه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار می‌گیرد.

به گفته نوبخت، طبیعت ایران از سال‌های گذشته بر اثر عوامل مختلف طبیعی و انسانی آسیب‌های فراوانی دیده، بنابراین اولویت اصلی در کاشت یک میلیارد درخت ترمیم طبیعت است.

وی همچنین از در نظر گرفتن یک ردیف اعتباری مستقل در لایحه بودجه برای اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات برای کاشت درخت و مراقبت‌های سنواتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید