آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

سید جواد ساداتی نژاد  اعلام کرد:  رفع مشکل صادرات مرکبات به چین و هند

 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های کرمان در عرصه‌های باغی و کشاورزی و تفویض اختیار این وزارتخانه به ادارات استانی تاکید کرد: با رفع مشکلات صادرات مرکبات به چین و هند فرصت مناسبی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از  ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد در چهارمین جشنواره ملی مرکبات جیرفت اظهارکرد: تلاش می‌کنیم جنوب استان کرمان به منطقه ویژه کشاورزی تبدیل شود و انقلابی در منطقه رخ دهد.

وی افزود: اختیارات بخش کشاورزی این استان بویژه منطقه جنوب کرمان را به استاندار تفویض می‌کنیم تا سازمان جهاد کشاورزی و استاندار بدون ارجاع به تهران در بخش‌های مختلف تصمیم گیری لازم را انجام دهند.

وی در ادامه همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۷۷ هزار تن صادرات پرتقال داشتیم که امسال به ۱۷۶ هزارتن افزایش یافته است ادامه داد: توانستیم به‌سختی پروتکل‌های چین را اجرا کنیم و مشکلات بازار هند را نیز رفع کردیم، بنابراین فرصت مناسبی برای صادرات بیشتر ایجاد شده است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به مشکلات سنددار شدن زمین‌های کشاورزی گفت: با همکاری کشاورزان تا پایان دولت تمامی زمین‌های کشاورزی را دارای سند می‌کنیم و این کار بزرگ برای دولت اهمیت بالایی دارد

ساداتی نژاد افزود: قبل از دولت چهار درصد زمین‌های کشاورزی دارای سند بود که در دولت کنونی و تا الان به ۱۵ درصد رسیده است. وی افزود: کشاورز هویت و سند ندارد باید برای یک تسهیلات کسی را برای ضمانت و وثیقه ببرد.

ساداتی نژاد با اشاره به اهمیت تقویت اتحادیه‌ها و تفویض اختیار به مردم اظهار کرد: از این پس خرید محصول انجام نمی‌دهیم بلکه اتحادیه‌ها به تنظیم بازار می‌پردازند به این شیوه که وقتی قیمت پایین آمد خود خرید انجام و ما مابه التفاوت را پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های جنوب کرمان مسحور کننده است گفت: جیرفت سفره رنگین غذای ایران، بهشت کوچک با تنوع محصول سالم در دنیا زبانزد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید