آخرین خبرها

عسل را ابتدا مزه مزه کنید بعد قورت دهید

پیام راستین
پیام راستین کارشناس طب سنتی؛

رفع گرفتگی عضلات با طب سنتی

در فرایند حجامت یا زالو درمانی استفاده از عسل یکی از ارکان اصلی است. زمانی که برای اشخاص از حجامت استفاده می‌شود، ممکن است در حین حجامت بیمار عرق کند و یا غش کند که با مقداری عسل به صورت زیر زبانی می‌توان استفاده کرد و این مشکل را برطرف کرد همچنین محل حجامت را با یک قاشق عسل روی گاز استریل قرار داده و پانسمان می‌کنیم زودتر ترمیم می‌شود.
این کارشناس و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای رفع گرفتگی عضلات که با درد شدید همراه است و عمدتا به دلیل رسوب و ته نشین شدن اخلاط (سودا) در بدن به وجود می‌آید، وقتی به عضو گرفته دست می‌زنیم سرد است که ناشی از کمبود اکسیژن رسانی به عضو مورد نظر است، با خوردن یک قاشق عسل و انجام ماساژ درمانی عضو را استریل کرده و بادکش دوقلو و حجامت می‌کنیم.
در این حالت خون غلیظ که مانند ژله است از عضو خارج می‌شود. پس از اتمام درمان فرد احساس خوشایندی خواهد داشت و در عضو مورد نظر سبکی و راحتی خاصی خواهد آمد.

لیسیدن عسل

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: افرادی که عسل میل می‌کنند، بهتر است این ماده مغذی و دارویی را به دلیل جذب از طریق دهان و خواص آنتی باکتریایی آنبه سرعت نبلعند و به آرامی آن را در دهان بچرخانند و مانند شکلات آن را مزه مزه کنند. این موضوع اثر بخشی عسل را بیشتر می‌کند. این کار چند فایده دارد: اول اینکه پاکسازی زبان را انجام می‌دهد، دوم برای افرادی که با افت فشار به ویژه در ساعت میانی روز مواجه می‌شوند مفید است و می‌توانند انرژی خود را بازیابی کنند. ضمن آنکه باکتریهای دهان و دندان‌ها از بین می‌رود. البته افراد دیابتی در خوردن عسل باید مراقب باشندتهیه و تنظیم: عمار هاشمی

دیدگاهتان را بنویسید