ویدئوها

منتخبی از ۱۶۰ نکته دانستنی زنبور عسل بر گرفته از کتاب دکتر نعمت الله شهرستانی

160 نکته کتاب شهرستانی
کتاب دکتر نعمت الله شهرستانی
کتاب زنبور عسل و پرورش آن/ دکتر نعمت الله شهرستانی

160 نکته دانستنی زنبور عسل https://www.aparat.com/v/60vPB

۱ – اولین اثری که از زنبور عسل بدست آمده فسیلی است متعلق به چهل میلیون سال قبل که در آن زنبور عسل در داخل صمغ درخت محبوس شده و این فسیل در موزه زنبور عسل در شهر وایمار در آلمان نگهداری می‌شود.
۲ – اولین اثر نقاشی مربوط به زنبور عسل در یکی از غارهای اسپانیا بدست آمده که در آن شخصی را نشان می‌دهد که از داخل شکاف صخره‌های سنگی عسل بر می‌دارد. این اثر ۱۲۰۰ سال پیش به وسیله غار نشینان همان نقطه بر روی دیوار غار نقاشی شده و هنوز هم در آنجا به همان صورت باقی است.
۳ – آثار بدست آمده در مصر نشان می‌دهد که در این کشور ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح زنبورداری در کندو‌های گلی و سفالی رسم بوده است.
۴ – حدود ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح زنبور عسل در کشور سوئد وجود داشته. زیرا آثاری از آن در جنوب این کشور بدست آمده که فعلا در موزه تاریخ سوئد شهر استکهلم نگهداری می‌گردد.
۵ – ارسطو دانشمد معروف یونانی و معلم اسکندر کبیر در سال ۳۵۰ قبل از میلاد کتابی درباره زندگی زنبور عسل نوشت. این اولین کتابی است در تاریخ که درباره ی زنبور عسل نوشته شده است.

۲۰ – زنبور عسل هنگام پرواز پر هایش را حدود ۲۰۰ بار در ثانیه تکان می‌دهد و سرعت طبیعی پروازش تقریباً ۳۰ کیلومتر در ساعت با طور متوسط ۵۰۰ متر در دقیقه است

۳۵ – شعاع پرواز زنبوران کارگر ۴ کیلومتر است که زنبور بندرت تا این اندازه از کندویش دور می‌شود. معمولاً سعی می‌کند که بیش از دو کیلومتر از کندویش فاصله نگیرد، ولی شعاع پرواز اقتصادی برایش فاصله‌های کمتر از ۷۰۰ متری کندویش است. چون در اینحال مقدار شهدی که به کندو می‌آورد بیشتر است. این فاصله هر چه کمتر باشد بهتر است. زنبور نر تا شعاع ۶۰ کیلومتری نیز دیده شده.

برای تهیه کتاب با شماره

66121163 و 66121167

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید