آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

وزیر جهاد کشاورزی: شیوه آبیاری در طرح کاشت یک میلیارد درخت از محل آب سبز خواهد بود

وزیر جهاد کشاورزی: شیوه آبیاری در طرح کاشت یک میلیارد درخت از محل آب سبز خواهد بود

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو به نقل از ایرنا؛ وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طرح کاشت یک میلیارد درخت از محل آب سبز خواهد بود زیرا قرار نیست زارعتی در این قالب انجام شود.

سید جواد ساداتی نژاد در بازدید از یکی از نهالستان‌های منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: آب سبز(رطوبت خاک و آب حاصل از بارش باران)، در نظر گرفتن اکوسیستم هر منطقه، لحاظ کردن آمایش سرزمینی و کاشت نهال‌های موثر در هر منطقه در نحوه اجرای طرح در هر استان و منطقه در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز، باید کاشت ۱۰ میلیارد نهال را هدف‌گذاری می‌کردیم، ادامه داد: اما با توجه به ظرفیت تولید نهال در کشور و مسایل مربوط به آن، کاشت یک میلیارد درخت را اعلام کردیم تا در سال‌های پس از اجرای موفق این کاشت با افزایش ضریب، شاهد هدف‌گذاری بیشتر در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت، مردمی بودن آن و عدم برخورداری از اعتبارات دولتی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر قیمت هر نهال را ۱۰ هزار تومان در نظر بگیریم جمعا ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در قدرت تامین از سوی دولت نیست اما می‌توان آن را با کمک مردم تامین کرد.

ساداتی نژاد گفت: قرار نیست ما زراعت انجام دهیم که نگران مصرف میزان آب در این قالب باشیم زیرا از محل آب سبز تامین نیاز درخت‌های این طرح می‌شود. وی با بیان اینکه امسال ۴۰ میلیون نهال در کشور کاشت می‌شود، اظهار کرد: در سال آینده با کاشت ۲۵۰ میلیون نهال اجرای این طرح را ادامه می‌دهیم.  اجرای این طرح در اقلیم و بارش کشور اثرگذاری مثبت دارد.

وزیر کشاورزی با بیان اینکه امروز وضعیت منابع طبیعی به همان شکلی که تحویل گرفته ایم نیست، گفت:این در حالی است که باید سرزمین مادری را حیات ببخشیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید