آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, مقالات, مقالات نشریه

پرورش زنبور عسل توسط غول‌های صنعتی

زنبورهای عسل نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد در تغذیه انتخابی عمل می‌کنند

غول‌های صنعتی برای حمایت از اکوسیستم، زنبورداری می‌کنند

بزرگترین شرکت‌های کلرادو در حال سرمایه گذاری برای نجات زنبورها هستند

 

در این باره:
شرکت‌های بزرگ بین المللی همچون IBM، گوگل و… برای مسئولیت‌های اجتماعی خود و دریافتن این موضوع که زنبور عسل بهترین گرده افشان طبیعت و اکوسیستم‌های متنوع است اقدام به نگهداری و پرورش زنبور عسل می‌کنند. این گام رو به جلو برای ادراک مفاهیم عالیه پرورش زنبور عسل و صنعت زنبورداری جهان است. چه خوب است که صنعت زنبورداری ایران نیز در اقدامی آینده نگرانه و جامع ترویج و آموزش زنبورداری را برای فرهنگ‌سازی جامع در کشور برای افزایش گرده افشانی، کمک به اکوسیستم و… داشته باشیم.

غول‌های صنعتی در کلرا دو میزبان کندوها به عنوان راهی برای حمایت از اکوسیستم‌های اطراف هستند. به گزارش بخش بین الملل مجله زنبورداران پیشرو به نقل از سایت beeculture.com شرکت‌های بزرگ بین المللی همچون گوگل و آی بی ام برای حمایت از زنبورهای عسل و گرده افشانی و نجات اکوسیستم‌ها اقدام به پرورش زنبور عسل کردند.
آی‌بی‌ام، گوگل و سایر شرکت‌ها ردیف‌های بودجه‌ای را برای نجات جمعیت زنبورهای کلرادو با کندوهایی در محیط‌های اختصاصی خود در اقدامی تجاری که از بخش مهمی از سیستم تولید غذای کشور پشتیبانی می‌کند.
وزارت کشاورزی گزارش داد که تعداد کندوهای زنبور عسل در ایالات متحده از 6 میلیون کندو در دهه 1940 به حدود 2.5 میلیون در سال گذشته کاهش یافته است. کلرادو به عنوان ایالتی با پنجمین تنوع زنبور عسل در کشور، خانه حدود 950 گونه زنبور عسل است که برای گرده افشانی محصولات کشاورزی و گیاهان بومی تلاش می‌کنند.
بدون آن‌ها، سیستم‌هایی که انسان‌ها هر روز به آن‌ها تکیه می‌کنند، از جمله تامین غذا و اکوسیستم‌هایی که هوای پاک و خاک پایدار را فراهم می‌کنند، آسیب خواهند دید. حمایت از کندوهای زنبور عسل در هر کجا که ممکن است – از حیاط خلوت یک آمریکایی معمولی تا پشت بام یک شرکت یک راه حل برای این منظور است. غول‌های صنعت در کلرادو به Free Range Behives، یک شرکت زنبورداری که دفتر مرکزی آن در دنور است، روی آورده‌اند تا به تلاش‌های آنها کمک کند. این تجارت خدمات زنبورداری در محل را به مشتریان بزرگ و کوچک ارائه می‌دهد، از جمله توسعه دهنده املاک و مستغلات Sterling Bay، سازنده Gates Corp.، رادیو عمومی کلرادو، UMB Bank و دانشگاه دنور از جمله این شرکت‌های بزرگ هستند.
کری بنزسا، سخنگوی شرکت IBM گفت: «سرمایه گذاری کندوی ما در کلرادو بخشی از تعهد کلی IBM به پایداری محیط زیست است. گرده افشان‌ها نقش مهمی در حفظ یک اکوسیستم متنوع بازی می‌کنند و تلاش‌های کوچکی از این دست می‌تواند تأثیر واقعی بر سلامت گرده افشان داشته باشد.
Bendzsa در بیانیه ای افزود: تعهد رسمی IBM به پایداری زیست محیطی به بیش از 50 سال پیش با یک سیاست زیست محیطی شرکتی باز می‌گردد. او حفاظت و تنوع زیستی را به عنوان ارزش‌های سازمان برجسته کرد.
یکی از سخنگویان گفت که مشارکت گوگل با شرکت Free Range Beehives برای استقرار کندوی عسل به این شرکت کمک می‌کند که هم از کسب و کارهای محلی حمایت کند و هم از اکوسیستم طبیعی محافظت کند. آنها تنها کسانی نیستند که به گرده افشان‌ها در مقیاس محلی و ملی توجه می‌کنند.
بر اساس کارت امتیازی خرده‌فروش دوستان زمین، Giant Eagle، Walmart و Whole Foods به‌عنوان سه فروشگاه مواد غذایی برتر ایالات متحده رتبه‌بندی شدند که اقداماتی را برای مقابله با استفاده از آفت‌کش‌ها انجام می‌دهند، که می‌تواند برای زنبورها و مردم خطراتی ایجاد کند.
جان روزول، یکی از بنیانگذاران شرکت Free Range Behives، گفت: علاوه بر آفت‌کش ها، تهدیدات زنبورها نیز شامل تغییرات آب و هوایی و کنه واروا است.
او گفت: «باید مشارکت جدی برای نجات زنبورها انجام دهیم. «تنها در کلرادو، زنبورداران هر سال 42 درصد کلنی‌های خود را از دست می‌دهند و این عدد قابل قبولی نیست.» شرکت او با حدود 15 مشتری کار می‌کند و از 70 کندو در مزرعه مراقبت می‌کند. در جولای و آگوست، زمانی که کندوها به اوج فعالیت خود می‌رسند، هر کدام بین 50 هزار تا 60 هزار زنبور عسل را میزبانی می‌کنند. روزول گفت: «ما زنبورها را در محل قرار دادیم. آنها را نگهداری می‌کنیم، مالک آنها هستیم و مشتری می‌تواند آنها را تا زمانی که بخواهد نگه دارد.
روزول زنبورداری را به عنوان یک «حرفه وابسته به محل» توصیف کرد که آب و هوا و فصول به طرق مختلف بر حشرات تأثیر می‌گذارد. برای مثال، ایالت سنتنیال با کالیفرنیا یا تگزاس به دلیل زمستان‌های سخت تر، طولانی تر و فصل‌های رشد کوتاه تر آن متفاوت است.
کلرادو همچنین دارای ارتفاع، آب و هوای غیرقابل پیش بینی، هوای خشک و آب و هوای صحرایی مرتفع است. این ایالت دارای یک جامعه زنبورداری قوی است، به طوری که وزارت کشاورزی کلرادو «تعداد زیادی زنبورداران تفریحی» یا کسانی که کمتر از 150 کندو دارند را حمایت می‌کند. تامین کننده زنبورهای کوه راکی در خیابان 24 S. Walnut در کلرادو اسپرینگز زنبورها، کندوها، لوازم و موارد دیگر را به زنبورداران عرضه می‌کند، در حالی که To Bee or Not To Bee در خیابان 8280 West Coal Mine #16 در لیتلتون کلاس‌ها و لوازم زنبورداری را ارائه می‌دهد. Free Range Beehives در سال 2020 تاسیس و این تیم نه تنها کندوها را نصب و به طور منظم بازرسی می‌کند، بلکه ارائه‌های آموزشی، تورهای کندو و استخراج عسل از کلنی‌ها را برای کارمندان و مشتریان خود ارائه می‌دهد. دیو ماتیاس، یکی از بنیانگذاران Free Range Beehives، گفت: «شرکت‌ها از این به عنوان تلاشی برای نشان دادن اهمیت زنبور عسل برای اکوسیستم‌ها به کارکنان خود، جوامع و دولت استفاده می‌کنند که به این دلیل تجارت می‌کنند که مباشران خوبی برای محیط زیست هستند. او افزود که زنبورها همچنین “فرصت‌های بازاریابی و روابط عمومی خوبی” ارائه می‌دهند. در آینده، «هدف ما این است که تا جایی که می‌توانیم بزرگ شویم تا بتوانیم حداکثر تأثیر را داشته باشیم». با این حال، در نهایت، ماموریت آنها به زنبورها برمی گردد. ماتیاس گفت: «وقتی در نظر می‌گیریم که از هر سه لقمه غذایی که یک فرد معمولی می‌خورد توسط یک زنبور گرده افشانی می‌شود، اهمیت تامین غذای و موجودیت انسان به معنای واقعی کلمه به شکوفایی زنبورها بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید